Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010

Η Ήπειρος χρειάζεται σχολεία και στα ορεινά

με αφορμή τις επικείμενες συγχωνεύσεις...
Στο μείζον ζήτημα των συγχωνεύσεων των σχολείων αλλά και σε γενικότερα θέματα, όπως αυτά της νέας διοικητικής δομής στην εκπαίδευση, στη λειτουργία των πειραματικών σχολείων, αλλά και την αναβάθμιση των τεχνικών λυκείων αναφέρθηκε χθες σε συνέντευξη τύπου η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου, Φιλιώ Νόκα-Ζαράχη.Όπως τόνισε, σε ότι αφορά τις συγχωνεύσεις η πρόταση που θα «φύγει» από την Ήπειρο για το Υπουργείο θα είναι, πριν παρθούν οι αποφάσεις να ληφθούν υπόψη και οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην περιοχή, ενώ αναφορικά με τα υπόλοιπα ζητήματα σημείωσε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση έχει ήδη προχωρήσει ή προχωράει στην κατάθεση των απόψεών της για το πώς πρέπει να υλοποιηθούν οι αλλαγές αυτές στην Ήπειρο.

Όχι μόνο συγχωνεύσεις αλλά και ιδρύσεις σχολείων

Η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή ενός είδους Καλλικράτη και στην εκπαίδευση, πράγμα που θα φέρει και συγχωνεύσεις σχολείων έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και στις τοπικές ενώσεις δασκάλων και καθηγητών.Η περιφερειακή Διευθύντρια εκπαίδευσης με δηλώσεις της χθες επισήμανε πως έχει ήδη συγκροτήσει μια πενταμελή επιτροπή για να επεξεργαστούν τις προτάσεις που θα σταλούν στο Υπουργείο με τη συνεργασία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων αλλά και των νέων αιρετών.Όπως διευκρίνισε, οι προτάσεις αυτές θα έχουν σαν γνώμονα τη διατήρηση του παιδαγωγικού χαρακτήρα των σχολείων και φυσικά τις ιδιαιτερότητες της περιοχής της Ηπείρου.«Δεν είμαστε ούτε Αττική, ούτε Θεσσαλία.Υπάρχουν περιοχές απομακρυσμένες με μόνο ένα σχολείο», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι αυτές οι περιπτώσεις πρέπει να προσεχθούν από το Υπουργείο.Παράλληλα υπογράμμισε ότι ανάμεσα στις προτάσεις που θα κατατεθούν θα είναι εκτός από συγχωνεύσεις και η ίδρυση νέων σχολικών μονάδων, λέγοντας πως ένα σχολείο με 350 μαθητές μπορεί να χωριστεί σε ένα 12θεσιο κι ένα 6θέσιο για την καλύτερη λειτουργία τους.Τέλος επισήμανε πως η νέα αιρετή Περιφέρεια αλλά και οι δήμοι θα πρέπει να βρουν πόρους ανάπτυξης και για τα σχολεία, συμπληρώνοντας ότι μέσα στον Ιανουάριο θα έχει συνάντηση με τους νέους δημάρχους για να συζητήσουν τα θέματα αυτά.

Αλλαγές στον τρόπο διοίκησης
Σε ότι αφορά τη νέα δομή στην διοίκηση της Εκπαίδευσης η κ. Ζαράχη είπε ότι εδώ κι ένα μήνα έχει στα χέρια της τις προτάσεις του Υπουργείου λέγοντας ότι αυτές δίνουν περισσότερες αρμοδιότητες στους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, μειώνοντας το ωράριό τους ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο να ασχοληθούν με τη διοίκηση, ενισχύοντας παράλληλα τα σχολεία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.Επίσης τόνισε ότι στις σκέψεις του Υπουργείου είναι τα διάφορα προγράμματα να τα διαχειρίζονται οι ίδιοι οι Διευθυντές των σχολείων με το σκεπτικό ότι αυτοί γνωρίζουν καλύτερα τις δυνατότητές τους.

Πειραματικά σε όλες τις βαθμίδες

Αναφορικά με τα πειραματικά σχολεία και το νέο τρόπο με τα οποία αυτά θα λειτουργούν, η κ. Ζαράχη σημείωσε πως η Ήπειρος δεν πρέπει και δεν μπορεί να μείνει έξω από αυτές τις αλλαγές, λέγοντας μάλιστα ότι η εφαρμογή των πειραματικών σχολείων πρέπει να αφορά όχι μόνο σε δημοτικά και γυμνάσια αλλά και λύκεια.Πιο συγκεκριμένα για την πόλη των Ιωαννίνων είπε πως αυτό μπορεί να είναι το λύκειο της Ζωσιμαίας, υπογραμμίζοντας ότι με το πιλοτικό πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί μέσω των πειραματικών σχολείων θα ενισχυθεί η σύνδεση τους με το πανεπιστήμιο με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας διδασκαλίας.

Αναβάθμιση των Τεχνικών Λυκείων
Ένας κλάδος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχει αφεθεί στην τύχη του και που, σύμφωνα με τα σχόλια της κ. Ζαράχη, έχει αποδομηθεί πλήρως αποτελώντας σχολείο δευτέρας διαλογής, είναι το Τεχνικό Λύκειο.«Ο εξορθολογισμός της εκπαίδευσης δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει και την αναδιάρθρωση των Τεχνικών Λυκείων», είπε η κ. Ζαράχη τονίζοντας ότι το Τεχνικό Λύκειο πρέπει να λάβει την υπόσταση που του αρμόζει.Ταυτόχρονα όμως σημείωσε ότι η πρόταση που είχε καταθέσει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης η οποία καταρτίστηκε σε συνεργασία με τους Συλλόγους των καθηγητών στα Τεχνικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ βρήκε την θετική ανταπόκριση του Υπουργείου, καθώς η ίδια η κ. Διαμαντοπούλου από το βήμα της Βουλής μετέφερε την επίσημη πρόταση του υπ. Παιδείας η οποία, σύμφωνα με την κ. Ζαράχη, συμφωνούσε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό με τις θέσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ηπείρου.

Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης

Τέλος η κ. Ζαράχη έκανε κι ένα μικρό απολογισμό στα όσα κατάφερε από τη στιγμή που ανέλαβε το πόστο της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης, λέγοντας πως τα πράγματα δεν ήταν καθόλου καλά όταν ανέλαβε.Για παράδειγμα ανέφερε το έλλειμμα εμπιστοσύνης που υπήρχε από τα σχολεία και τους καθηγητές, το όποιο όμως, όπως τόνισε λύθηκε.Γνωρίζουμε πλέον που είναι ποιος και που υπάρχουν κενά», είπε προσθέτοντας ότι στις αρχές της θητείας της υπήρξαν περιστατικά όπου σχολεία ζητούσαν την κάλυψη 30 κενών θέσεων ενώ οι ανάγκες τους ήταν μόλις για 7.«Έγιναν έλεγχοι και αποκαταστάθηκε η εμπιστοσύνη», είπε κλείνοντας.

Δεν αγγίζουμε τα απομακρυσμένα σχολεία

Ο προϊστάμενος της Εκπαιδευτικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, Στέφανος Τσιάλος αναφέρθηκε κι αυτός με τη σειρά του στο θέμα των συγχωνεύσεων λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το Υπουργείο δε θα πρέπει να αγγίξει τα απομακρυσμένα σχολεία και να αναγκάσει μαθητές να κάνουν καθημερινά δεκάδες χιλιόμετρα, αλλά αντίθετα να τα ενισχύσει τόσο σε έμψυχο όσο και παιδαγωγικό υλικό.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: