Κυριακή, 28 Ιουνίου 2009

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ Κ.Υ.Σ.Δ.Ε ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΣΑΚΑΛΙΔΗ


Πόσες αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις έγιναν το 2007, 2008 και το 2009, πόσοι μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι δουλεύουν τώρα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, του Θεόφιλου Σακαλίδη

Αθήνα 25-06-2009

14ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΑΙΡΕΤΟΥ Κ.Υ.Σ.Δ.Ε

ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΣΑΚΑΛΙΔΗ

Συνάδελφοι, σύνεδροι

Ξεκινώντας τον απολογισμό, αισθάνομαι την ανάγκη να απευθύνω σε εσάς και σε όλους τους συναδέρφους ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη και την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου τιμώντας με, για μία ακόμη φορά για την εκπροσώπηση του κλάδου στο Κ.Υ.Σ.Δ.Ε και την επόμενη διετία.

Το ευχαριστώ αποτελεί ταυτόχρονα και δέσμευσή μου, να καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης όλων σας.

Συνάδελφοι, θα προσπαθήσω να αναφερθώ στα σημαντικότερα προβλήματα ή θέματα, που μας απασχόλησαν από το 13ο Συνέδριο μέχρι σήμερα :

1) από το 13ο Συνέδριο μέχρι την μετασυνεδριακή του Ιουνίου του 2008, ασχοληθήκαμε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Διευθυντών και Προϊσταμένων Γραφείων, με τις αποσπάσεις 2007-2008, τις μεταθέσεις 2008, τις μεταθέσεις του κλάδου ΠΕ4, τις μετατάξεις, τις αποσπάσεις 2008 και άλλες εκκρεμότητες και

2) από την μετασυνεδριακή του Ιουνίου του 2008 μέχρι σήμερα με τις επιλογές συντονιστών εξωτερικού, τις μεταθέσεις 2009, τις μετατάξεις 2009, τις αποσπάσεις 2009 κ.λπ

αλλά, πριν αναφερθώ σ΄αυτά, θα μου επιτρέψετε μερικές γενικές επισημάνσεις και σκέψεις.

Όπως πολλοί από εσάς γνωρίζετε, η βάση του όλου συστήματος του πλαισίου «διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού» διαμορφώθηκε την δεκαετία του ΄80 μετά από επεξεργασία χρόνων του κλάδου και λειτούργησε αρκετά καλά για κάποια χρόνια.

Όμως οι διάφορες παρεμβάσεις που έγιναν αποσπασματικά κατά καιρούς και με ευθύνη του συνδικάτου κάποιες φορές, η αλλαγή πολλών βασικών παραμέτρων όπως:

- Η συρρίκνωση των περιοχών αρχικής τοποθέτησης

- Η συνεχής αύξηση της διαφοράς μεταξύ των οργανικών θέσεων (όπως αυτές προσδιορίζονται μέχρι και σήμερα) και των πραγματικά αναγκαίων θέσεων εργασίας στα σχολεία

- Ο πολλαπλασιασμός των κλάδων και ειδικοτήτων κ.τλ.

- Οι μεταθέσεις ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, λόγοι υγείας, δικαστικοί κ.λπ)

μα πάνω από όλα,

- η αποψίλωση των αρμοδιοτήτων του ΚΥΣΔΕ και των ΠΥΣΔΕ (ενδεικτικά προσδιορισμός κενών για διορισμούς, μεταθέσεις, εκτίμηση αναγκών, αποσπάσεις σε φορείς κ.τλ), οδήγησαν το πλαίσιο διαχείρισης του προσωπικού να ξεπεράσει τα όριά του προ πολλού, να χάσει την αξιοπιστία του και την αντικειμενικότητά του, και άρα να μην μπορεί σήμερα, να απονείμει δικαιοσύνη.

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα και αυτό γιατί όχι μόνο δεν έγινε κάποια θετική διορθωτική παρέμβαση αλλά αντιθέτως σημειώθηκαν αρνητικές παρεμβάσεις όπως:

α) ο διορισμός των πολυτέκνων χωρίς αρχές και κανόνες που δημιουργεί σωρεία προβλημάτων και συγκρούσεις μεταξύ των συναδέλφων πολυτέκνων, τριτέκνων, διτέκνων κ.τλ. Μια ανέξοδη, λαϊκίστικη πολιτική «μορίων» θα έλεγα, αντί μιας συγκροτημένης πολιτικής για την οικογένεια, οικονομικής στήριξης και όχι μόνο,

β) η εγκατάσταση και λειτουργία στο ΥΠΕΠΘ μιας παραδιοίκησης που χειρίζεται τα θέματα προσωπικού, περιορίζοντας πέραν των άλλων την δυνατότητα συλλογής στοιχείων και πληροφοριών αναγκαίων για τον έλεγχο των διαδικασιών και των αποτελεσμάτων τους.

γ) Η έλλειψη προγραμματισμού, ή καλύτερα ο προγραμματισμός σκοπιμοτήτων της πολιτικής ηγεσίας και της κυβέρνησης γενικότερα.

Από το 13ο Συνέδριο μέχρι την μετασυνεδριακή του Ιουνίου του 2008

1. Σε σχέση με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των Προϊσταμένων, είχαμε την απόλυτη δικαίωση της Ομοσπονδίας, της κριτικής της και των προτάσεων για την όλη διαδικασία. Συνάδερφοι, η στόχευση ήταν απλή: Καταργώ τους υπάρχοντες, διορίζω προσωρινούς, τους κάνω αορίστου χρόνου, τους προετοιμάζω, προσαρμόζω το πλαίσιο, τους «επιλέγω» ως μονίμους. Γι΄ αυτό και στο τελευταίο Συμβούλιο επιλογής των Προϊσταμένων, κατέθεσα για τα πρακτικά, επί λέξει: «το ότι ο βασικός, αν όχι αποκλειστικός στόχος της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας δια του Νόμου 3467/2006 ήταν η νομιμοποίηση των διορισμένων «προσωρινών» Διευθυντών Διευθύνσεων και Προϊσταμένων Γραφείων τον Αύγουστο του 2004 και εντεύθεν, όπως επανειλημμένα έχω καταθέσει – καταγγείλει, αποδεικνύεται δε πλήρως, με την «αποκάλυψη» των βαθμών της συνέντευξης, όπου όλοι οι διορισμένοι «επελέγησαν» εκτός από όσους α) δεν ήταν υποψήφιοι λόγω συνταξιοδότησης ή άλλους λόγους, και β) όσοι –ελάχιστοι βέβαια- «έπεσαν θύματα» των ενδοκυβερνητικών – ενδοκομματικών ή ενδοπαραταξιακών τους αντιθέσεων» και τόνισα απευθυνόμενος στο Συμβούλιο διά του Προέδρου: «κύριε Πρόεδρε, προσπάθησα σεβόμενος τον εαυτό μου, τους συναδέρφους μου και το θεσμικό μου ρόλο να αντιμετωπίσω-αξιολογήσω-βαθμολογήσω συναδέρφους και όχι εχθρούς ή αντιπάλους, κομματικούς ή παραταξιακούς».

Δυστυχώς η πλειοψηφία του Συμβουλίου αντιμετώπισε «τους μη ημετέρους, μη αρεστούς» ως εχθρούς ή αντιπάλους της, βαθμολογώντας τους με εννιάρια, δεκάρια και εντεκάρια μόνο και μόνο για να αποκλειστούν, αδιαφορώντας αν έτσι ισοπεδώνονται προσωπικότητες, αξιοπρέπειες, εκπαιδευτικές διαδρομές και αναγορεύοντας τέλος ως μοναδικό κριτήριο επιλογής των στελεχών τη «συνέντευξη».

Νομίζω σε συμπύκνωση, η δήλωση αυτή τα λέει όλα.

2. Αποσπάσεις 2007

Αποσπάσεις με το τσουβάλι: Προεκλογικές αποσπάσεις χιλιάδες.

12.408 αποσπάσεις. Από αυτές, οι 4.818 έγιναν από το ΚΥΣΔΕ και οι 7.590 εκτός ΚΥΣΔΕ στους διάφορους φορείς.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

Από ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΥΣΔΕ

4.746

Μουσικά

73

ΣΥΝΟΛΟ

4.819

Δ/νσεις & Γραφεία Δ.Ε.

2.034

Περιφερειακές Δ/νσεις

172

Ο.Ε.Ε.Κ

1.897

Α.Ε.Ι

1.046

Τ.Ε.Ι – ΑΣΠΑΙΤΕ

278

Ιερείς Μητροπόλεις

72

Κεντρική Υπηρεσία

1.095

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

182

Ακαδημία Αθηνών

24

Κέντρα Ελληνικής Γλώσσας

40

Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών

3

Βιβλιοθήκες

96

Γενικά Αρχεία του Κράτους

113

Κ.Ε.Ε.

49

Ιδιωτικά Γυμνάσια «Αρμενικός Κυανούς Σταυρός»

8

ΕΠΕΑΕΚ

96

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

384

ΣΥΝΟΛΟ

7.590

Ο παραπάνω πίνακας έχει κατατεθεί και στα πρακτικά της μετασυνεδριακής του Ιουνίου του 2008.

3. Μεταθέσεις 2008


ΑΙΤΗΣΕΙΣ

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙΣΕΣ

ΓΕΝΙΚΕΣ

16.696

6.632

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ

655

130

ΣΜΕΑΕ

222

15

ΚΕΔΔΥ

51

10

ΜΟΥΣΙΚΑ

421

109

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

185

40

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ

201

29

ΣΥΝΟΛΟ

18.431

6.965

Συνάδελφοι, επειδή πίστευα και πιστεύω στο παράνομο της όλης διαδικασίας, δήλωσα στο σχετικό πρακτικό του ΚΥΣΔΕ:

«Η όλη διαδικασία των μεταθέσεων είναι παράνομη (άρα και τα όποια αποτελέσματά της) διότι α) οι πίνακες κενών ή πλεονασμάτων που αποτελούν τη ΒΑΣΗ τη ΡΑΧΟΚΟΚΑΛΙΑ του όλου συστήματος των μεταθέσεων «συντάχθηκαν» από τη Διοίκηση χωρίς τις εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ παρά τη ρητή διάταξη του νόμου 1566/85, Π.Δ.50/96, Π.Δ.100/97 β) Ακυρώνει το ρόλο του ΚΥΣΔΕ μετατρέποντας την αποφασιστική του αρμοδιότητα, σύμφωνα με τους νόμους και τις γραφές της ΠΡΟΤΑΣΗΣ (ποιοι, πόσοι, που και γιατί ανά περιοχή μετάθεσης) σε απλή επικύρωση των αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας της παραδιοίκησης διά (της Διοίκησης…) και γ) όλα αυτά σ’ένα πλαίσιο αδιαφάνειας και σκοπιμοτήτων που οδηγεί σε ομηρία, σε εξαρτήσεις, εμπαιγμό των συναδέλφων και ευτελισμό του ΚΥΣΔΕ. Επιπλέον και ειδικότερα για τον κλάδο ΠΕ04 τονίζω ότι ο διαχωρισμός στηρίχθηκε στην εγκύκλιο, 14920/Δ2/4 Φλεβάρη 2008, προσδιορισμού των κενών. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος όχι μόνο δεν βρίσκει έρεισμα σε καμία διάταξη νόμου αλλά έρχεται και σε ευθεία αντίθεση με το Ν. 1566, Π.Δ. 50, Π.Δ. 100 και την εγκύκλιο 122075/Δ2/29-10-2007 για την υποβολή των αιτήσεων, στην οποία ο κλάδος αντιμετωπιζόταν ενιαία και έτσι οι συνάδερφοι υπέβαλαν τις αιτήσεις τους. Πέραν αυτών υπάρχει και ζήτημα συνταγματικής τάξης με την αναδρομικότητα της ρύθμισης. Για την αποκατάσταση της νομιμότητας προτείνω να μετατεθούν όσοι συνάδερφοι του κλάδου ΠΕ04 θα μετατίθεντο με ενιαία αντιμετώπιση των κενών και οι επιπλέον μετατεθέντες να παραμείνουν ως υπεράριθμοι».

4. Μετατάξεις 2007

ΚΛΑΔΟΙ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙΣΕΣ

ΠΕ01

13

5

ΠΕ02

24

15

ΠΕ03

25

14

ΠΕ04

29

18

ΠΕ05

2

0

ΠΕ06

53

13

ΠΕ07

0

0

ΠΕ08

2

0

ΠΕ09

11

0

ΠΕ10

0

0

ΠΕ11

218

144

ΠΕ12

5

3

ΠΕ13

6

2

ΠΕ14

5

2

ΠΕ15

2

1

ΠΕ16

32

0

ΠΕ17

32

7

ΠΕ18

8

1

ΠΕ19

5

0

ΠΕ20

2

1

ΤΕ01

43

11

ΣΥΝΟΛΟ

517

237

Οι μετατάξεις έγιναν όλες στις ζώνες διορισμών, δηλαδή εκεί που είναι ανοιχτές και θα γίνουν διορισμοί, και καμιά σε περιοχή που εκκρεμούσαν αιτήσεις μετάθεσης.

5. Αποσπάσεις 2008

Αποσπάσεις 9.606: Από ΚΥΣΔΕ 4.457 εκτός ΚΥΣΔΕ 5.149.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

Από ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΥΣΔΕ

4.374

Μουσικά

83

ΣΥΝΟΛΟ

4.457

Δ/νσεις & Γραφεία Δ.Ε.

1.617

Περιφερειακές Δ/νσεις

159

Ο.Ε.Ε.Κ

1.202

Α.Ε.Ι

544

Τ.Ε.Ι – ΑΣΠΑΙΤΕ

154

Ιερείς Μητροπόλεις

59

Κεντρική Υπηρεσία

895

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

151

Ακαδημία Αθηνών

27

Κέντρα Ελληνικής Γλώσσας

50

Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών


Βιβλιοθήκες

96

Γενικά Αρχεία του Κράτους

103

Κ.Ε.Ε.

41

Ιδιωτικά Γυμνάσια «Αρμενικός Κυανούς Σταυρός»


ΕΠΕΑΕΚ


Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

51

ΣΥΝΟΛΟ

5.149

Οι εκτός ΚΥΣΔΕ αποσπάσεις είναι περισσότερες γιατί υπάρχουν αποσπάσεις οι οποίες δεν καταγράφονται πουθενά.

Από την μετασυνεδριακή του Ιουνίου του 2008 μέχρι σήμερα

1. Επιλογές συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού : Είχαμε και εδώ την επανάληψη του σχήματος διορίζω προσωρινά, προετοιμάζω, επιλέγω κλπ. Η όλη διαδικασία εξελίχθηκε σε ενδοοικογενειακή υπόθεση. Προκηρύχθηκαν 28 θέσεις, υποβλήθηκαν 234 αιτήσεις, εκ των οποίων 133 της δευτεροβάθμιας και οι υπόλοιπες της πρωτοβάθμιας. Γιατί όπως είναι γνωστό πολλές θέσεις είναι κοινές. Από αυτές 10 καλύφθηκαν από συναδέλφους της δευτεροβάθμιας και 17 της πρωτοβάθμιας. Η 28η θέση δεν καλύφθηκε γιατί μετατράπηκε σε θέση συντονιστή για θέματα σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.

2. Μεταθέσεις 2009


ΑΙΤΗΣΕΙΣ

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙΣΕΣ

ΓΕΝΙΚΕΣ

16.194

5.943

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ

537

105

ΣΜΕΑΕ

263

60

ΚΕΔΔΥ

305

11

ΜΟΥΣΙΚΑ

386

112

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

190

20

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ

217

29

ΣΥΝΟΛΟ

18.092

6.280

Συνάδελφοι, οι παρανομίες και τα χτυπήματα συνεχίστηκαν. Τη φετινή χρονιά στο όνομα της «τεχνολογίας» (ηλεκτρονική κατάθεση των αιτήσεων μετάθεσης) κατήργησαν, παρανόμως, και το δικαίωμα - υποχρέωση των ΠΥΣΔΕ του προσδιορισμού των αναγκών τους σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Γι΄ αυτό και δεν επικύρωσα τους πίνακες μετατιθεμένων δηλώνοντας τα εξής:

«Η όλη διαδικασία για τις μεταθέσεις που ακολουθήθηκε είναι παράνομη (άρα και τα αποτελέσματά της) διότι:

Α) Οι πίνακες των κενών και πλεονασμάτων που αποτελούν τη ΒΑΣΗ, τη ΡΑΧΟΚΟΚΑΛΙΑ του όλου συστήματος των μεταθέσεων «καταρτίστηκαν» από την πολιτική ηγεσία και την παραδιοίκηση (δια της διοίκησης) χωρίς εισηγήσεις – προτάσεις των ΠΥΣΔΕ, κατά παράβαση των ρητών διατάξεων του Νόμου 1566/85 - Π.Δ.50/96 - Π.Δ.100/97. Aκυρώνοντας έτσι τον ρόλο τους.

Β) Ακυρώνει τον ρόλο και του ΚΥΣΔΕ μετατρέποντας την αποφασιστική του αρμοδιότητα, σύμφωνα με τους παραπάνω Νόμους, τις γραφές και τις αποφάσεις δικαστηρίων (Σ.Τ.Ε. 210/2005, Δ.Ε.Α.1956/2008, Δ.Ε.Κ.319/2008 κ.τ.λ.), να προτείνει: πού, πόσοι, ποιοι και γιατί πρέπει να μετατεθούν ανά κλάδο και ειδικότητα, σε απλή επικύρωση καταστάσεων μετατιθεμένων που συντάχτηκαν κατά εντολή της Πολιτικής ηγεσίας, και,

Γ) Όλα αυτά σε ένα πλαίσιο αδιαφάνειας, σκοπιμοτήτων, σεναρίων και επιλεκτικών διαρροών («… κατόπιν ενεργειών μου, κ.τ.λ…») που οδηγεί σε ομηρία, σε εξαρτήσεις, σε εμπαιγμό των συναδέλφων και ευτελισμό του ΚΥΣΔΕ. Eπιστρέφοντας έτσι τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών στην αλήστου μνήμης εποχή των Υπουργικών, κομματικών μεταθέσεων».

3. Μετατάξεις 2009

ΚΛΑΔΟΙ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙΣΕΣ

ΠΕ01

8

2

ΠΕ02

32

17

ΠΕ03

25

7

ΠΕ04.01

30

7

ΠΕ04.02

4

1

ΠΕ04.04

1

1

ΠΕ05

3

1

ΠΕ06

82

7

ΠΕ09

7

2

ΠΕ11

363

19

ΠΕ13

9

4

ΠΕ14

7

2

ΠΕ16

31

3

ΠΕ17

18

5

ΠΕ18

7

2

ΠΕ19

7

1

ΤΕ01.02

10

1

ΣΥΝΟΛΟ

654

82

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

Α) Ολοκληρώθηκαν οι μετατάξεις 21 συναδέρφων με προσωποπαγή θέση (μετά τη μεταφορά των αντίστοιχων οργανικών θέσεων με απόφαση του Υπουργού Παιδείας) υλοποιώντας σχετική θετική εισήγηση του ΚΥΣΔΕ του 2008.

Β) Ιδρύθηκαν 26 νέα γραφεία ΕΕ και 2 γραφεία δευτεροβάθμιας. Για την κάλυψή τους χρησιμοποιήθηκαν οι υπάρχοντες πίνακες. Καλύφθηκαν μόνο οι 8. Τις υπόλοιπες θα τις καλύψουν με αναπληρωτές, μη σεβόμενοι ούτε το δικό τους νομοθέτημα.

Γ) Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των σχολικών συμβούλων, ίδρυσαν μια δεύτερη θέση σχολικού συμβούλου ΠΕ16, με έδρα την Πάτρα, για να τακτοποιήσουν κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο. Τελικά, την προκήρυξαν πριν το Πάσχα, υποβλήθηκαν αιτήσεις από τον υπάρχοντα πίνακα αλλά επειδή δεν τους προκύπτει το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν προχωρούν στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.

4. Αποσπάσεις 2009

Εκκρεμούν. Πιθανή ημερομηνία έναρξης 7/7/2009 αφού ολοκληρωθούν οι εκτός ΚΥΣΔΕ αποσπάσεις….

Τέλος, συνάδερφοι θα ήθελα να ξανακαταθέσω ορισμένες σκέψεις – προτάσεις. Αν το όλο ζήτημα της διαχείρισης του προσωπικού δεν ξαναγίνει προνομιακό πεδίο για το συνδικάτο όλο και περισσότεροι συνάδερφοι θα ακολουθούν ατομικές διαδρομές για την επίλυση των προβλημάτων τους (οικογενειακών, προσωπικών κ.λπ).

Γι΄ αυτό προτείνω εξ΄ υπαρχής γενικό πλαίσιο με ξεκάθαρες αρχές και σταθερούς κανόνες με μετρήσιμα κριτήρια για όλα : τον προσδιορισμό της οργανικότητας, την αρχική τοποθέτηση, μετάθεση, απόσπαση, διάθεση ΠΥΣΔΕ, υπεραριθμίες κ.λπ και όχι επιμέρους τεχνικές διευθετήσεις όπως δυστυχώς προτείνει η πολιτική ηγεσία με τη συγκρότηση της ομάδας εργασίας, κόντρα βέβαια στο αίτημα της ΟΛΜΕ.

Στο πλαίσιο αυτό θεωρώ ότι δεν έχουν λόγω ύπαρξης α) οι ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων (πολύτεκνοι, ασθένειες, δικαστικοί κ.λπ). Πεποίθησή μου είναι ότι πρέπει να μετατραπούν σε ειδική κατηγορία αποσπάσεων μακράς διάρκειας αλλά και αν ακόμα αποφασισθεί η διατήρηση αυτής της κατηγορίας, το προνόμιο της πρόταξης θα πρέπει να ισχύει ΜΟΝΟ για μετάθεση στην περιοχή και όχι για την τοποθέτηση σε σχολείο ή τις άλλες μεταβολές εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης. β) Οι μεταθέσεις για τα πειραματικά, μουσικά, διαπολιτισμικά, καλλιτεχνικά, ΣΜΕΑ πρέπει να γίνονται από τα αντίστοιχα ΠΥΣΔΕ ή ΑΠΥΣΔΕ με συγκεκριμένους βέβαια κανόνες και μετρήσιμα κριτήρια και όχι από το ΚΥΣΔΕ γιατί δυστυχώς δεν εξυπηρετούν πλέον εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά έχουν μετατραπεί σε «δούρειο ίππο» καταστρατήγησης του συστήματος των γενικών μεταθέσεων.

Συνάδελφοι,

είναι δεδομένο, αλλά δυστυχώς όχι ομολογημένο ότι η εκπαίδευση στη χώρα μας διαχρονικά αντιμετωπίστηκε ως χώρος εκτόνωσης της ανεργίας. Γι΄αυτό το λόγο, οι διορισμοί δεν γίνονταν και δεν γίνονται σύμφωνα με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά στη βάση διευθετήσεων της ανεργίας των διαφόρων κλάδων (πτυχιούχων) κ.λπ.

΄Ετσι λοιπόν δεν υπάρχει μόνο ανορθολογική κατανομή των οργανικών θέσεων ανά περιοχή (λόγω τρόπου αρχικής τοποθέτησης, μεταθέσεων, κ.λπ) καταθέτω σχετικό Πίνακα 1, αλλά και 19.000 συνάδερφοι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ (έννοια που δεν έχει κανένα νομικό περιεχόμενο) καταθέτω σχετικό Πίνακα 2.

Συνάδερφοι, από τα στοιχεία προκύπτουν ότι την 31η Μαρτίου 2009, μισθοδοτούνται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

ΜΟΝΙΜΟΙ

92.729

Ι.Δ.Α.Χ

147

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

4.017

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

4.333

ΣΥΝΟΛΟ

101.226

συν τους χιλιάδες των συναδέρφων που δουλεύουν στα διάφορα προγράμματα ΠΔΣ (με δίωρα, τρίωρα κ.λπ) που θεωρώ ότι είναι η μεγαλύτερη πληγή για τον κλάδο και το συνδικάτο.

Εκβιάζονται συνάδερφοι, εκμαυλίζονται συνειδήσεις, ισοπεδώνονται αξιοπρέπειες. Το φαινόμενο διογκώνεται με γεωμετρική πρόοδο. ΄Η το αντιμετωπίζουμε τώρα με καθαρό λόγο και συγκεκριμένες προτάσεις ή θα γίνει πλημμυρίδα για το συνδικάτο, (αν δεν λειτουργεί ήδη ως τέτοια).

Συνάδερφοι, η ιστορία λέει ότι όταν οι «συλλογικότητες» στο κοινωνικό πεδίο είναι ή λειτουργούν ως διαμελισμένα σύνολα δεν έχουν μέλλον. Ο κλάδος μας όμως πρέπει, μπορεί και θα έχει μέλλον. Από όλους εμάς εξαρτάται.

ευχαριστώ που με ακούσατε. Ζητώ συγνώμη αν σας κούρασα με την αναγκαστικά τεχνοκρατική προσέγγιση των πραγμάτων και είμαι στη διάθεσή σας για οτιδήποτε.

1 σχόλιο:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΜΠΟΥΡΙΤΣΑΣ είπε...

Πέραν από τις διαπιστώσεις που διατυπώνονται σε άρθρα ή σχόλια θα περίμενα αντιδράσεις που θα στόχευαν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Ποιά η άποψη στις συγκεκριμένες προτάσεις που διατυπώνονται στο άρθρο μου που προηγείται με θέμα "Να μην .. εφαρμοστούν οι δικαστικές αποφάσεις για το θέμα της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης".
Απόψεις που απηχούν κατά τη γνώμη τις τελευταίες ξεκάθαρες διατυπώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολιτευσης για το θέμα της αξιοκρατίας και της διαφάνειας στο χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΜΠΟΥΡΙΤΣΑΣ