Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

…Εγώ το πήρα το «μήνυμα» … αυτοί;



…Εγώ το πήρα το «μήνυμα» … αυτοί;
μια διαφορετική προσέγγιση των αποτελεσμάτων των ευρωεκλογών

Σάββατο πρωί, νωχελικός και καθόλου πεπεισμένος για την ορθότητα της απόφασής μου να συμμετάσχω στις αυριανές εκλογές σε βάρος μιας τετραήμερης απόδρασης σε κοντινές παραλίες. Ξαφνικά ένα μήνυμα στο κινητό μου έρχεται να ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα «αδελφέ βοήθεια είμαι Λευκάδα…είχα κανονίσει τριήμερο με τη Μ…. και μου κουβαλήθηκε και μια φίλη της μαζί, τι να κάνω»;
Αυτό ήταν, η ευάλωτη απόφαση μου για παραμονή στο «κλεινόν άστυ» με μιας ανατράπηκε, το εθνικό καθήκον παραμερίστηκε, αυτό της φιλίας υπερίσχυσε. ….ο μικρός μου αδελφός (αποστολέας του μηνύματος), έτσι αποκαλώ το Γιώργο, αφού λόγω διαφοράς ηλικίας η φιλία μας έχει και στοιχεία συμβουλευτικού προστατευτισμού από μέρους μου.
Έριξα τα απαραίτητα σ’ ένα σακίδιο και ξεκίνησα για το δύσκολο εγχείρημα της απεμπλοκής. Στη διάρκεια της διαδρομής σκέφτηκα όλα τα ενδεχόμενα, ανασύροντας τακτικές που θα απομάκρυναν την ενοχλητική φίλη από το πεδίο δράσης του «φερέλπιδος ζευγαριού». Όλα αυτά έμελλαν να μείνουν ασκήσεις επί χάρτου, γιατί η πράξη αποδείχθηκε όχι μόνο πιο εύκολη, αλλά ανέλπιστα ούτε η διαφορά ηλικίας στάθηκε εμπόδιο σ’ αυτό που λέμε … το τερπνό μετά του ωφελίμου… προοιωνίζοντας για τους τέσσερίς μας ένα όμορφο τριήμερο, χωρίς δεσμεύσεις και υποσχέσεις, όπως δηλαδή ξεκίνησε.
Κυριακή, εν μέσω του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, και η μαγευτική παραλία Πόρτο Κατσίκι φαίνεται να κερδίζει με άνεση την άτυπη μάχη με όσους επέλεξαν να απέχουν από τις ευρωεκλογές,. Λουόμενοι κάθε ηλικίας και φύλου μοιάζουν να απολαμβάνουν την επιλογή τους. Χαλαροί ξεφυλλίζουν περιοδικά και εφημερίδες (στην πλειοψηφία τους πάντως αθλητικές, παρά τη συγκυρία της ημέρας), δείχνοντας και με αυτή τους τη στάση την αδιαφορία τους για το πόσο θα «στραπατσαριστεί το «αξιόμαχο» του πρωθυπουργού -αν υπήρχε ποτέ- ή πόσο ευρεία θα είναι η νίκη του ΠΑΣΟΚ, ή, ακόμη, ποια η επιδοκιμασία του αντιευρωπαϊσμού μέσα από την ψήφο στο ΚΚΕ, αλλά και πόσο θα επιβεβαιωθεί ο εξυπνακισμός του Καρατζαφέρη. Καρφί, επίσης, δεν τους καίγεται για το άγχος του ΣΥΡΙΖΑ να υποσκελίσει τους Οικολόγους και, πολύ περισσότερο, για τα ποσοστά των μικρών κομμάτων «χαβαλέδων» και μη.
Είμαι από τους λίγους που όσο πλησίαζε η κρίσιμη ώρα των exit poll με κυρίευσε μια αδημονία που γρήγορα έγινε εμφανής στην όμορφη παρέα μου. Ίσως περίμενα και τη λύτρωση από τις όποιες ενοχές μου που δεν ενίσχυσα «το δημοψήφισμα του Γιώργου », όχι του μικρού φίλου, αλλά του άλλου, του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά… προσθέτοντας ευφορία στην ούτως ή άλλως καλή μου διάθεση.
Δευτέρα. Αν και η επιστροφή έμοιαζε με μια μικρή περιπέτεια, η καθυστέρηση δεν στάθηκε ικανή να με προστατέψει από τα δελτία των οκτώ και τις περισπούδαστες αναλύσεις τους για τον απόηχο των αποτελεσμάτων των εκλογών.
Είδα τις δηλώσεις του πρωθυπουργού που φαινόταν να ενοχλήθηκε λιγότερο από το αποτέλεσμα και περισσότερο για το όμορφο τριήμερο που έχασε.. Ο νικητής Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ήταν πιο ξεκάθαρος. Ζήτησε εθνικές εκλογές …το χειμώνα Πρόεδρε…, αλλά εκείνος που τους ξεπέρασε όλους ήταν ο Αντώνης Σαμαράς. Μας είπε ότι πολλοί Νεοδημοκράτες απείχαν γιατί δεν ήθελαν να ψηφίσουν κάτι άλλο! Εγώ στην παραλία δεν είδα κάτι τέτοιο Πρόεδρε. Πολλοί, πάλι, μίλησαν για αποχή με χρώμα και ονοματεπώνυμο και άλλες τέτοιες φαιδρότητες. Ονοματεπώνυμο έχουν οι άνθρωποι, ατσίδες μου, όπως ο Γιάννης και Νίκη που το τριήμερο ήταν μια ευκαιρία γι’ αυτούς να σώσουν τον γάμο τους . ή ακόμη ο Νίκος και η Μαίρη που τη διάλεξαν να ξεκινήσουν τον έρωτά τους. Χρώμα έχει το γέλιο και η φρεσκάδα μιας παρέας παιδιών, όλοι απόφοιτοι Λυκείου, που προσπαθούν να αφήσουν πίσω τους το επώδυνο των πανελληνίων εξετάσεων ή και το άγχος των αποτελεσμάτων.
Η αποχή βεβαίως είχε πολιτικά χαρακτηριστικά, αλλά κυρίως ήταν ένα άθροισμα απλών κοινωνικών εκφάνσεων όπως αυτές που προανέφερα. Όσο για το μήνυμα, δε νομίζω ότι το πήρε κανείς, εξάλλου δε ρωτηθήκαμε αν θέλαμε να το στείλουμε. Απίστευτη η βαρβαρότητα του πολιτικού μας συστήματος (πολιτικών και μέσων ενημέρωσης) που προσπαθούν να εξηγήσουν τα πάντα. με μια εκλεπτυσμένη ηλιθιότητα. που μας προσβάλλει και μας θυμώνει. Απηυδισμένος έκλεισα την τηλεόραση και αναζήτησα την nivea για να περιποιηθώ την κοκκινισμένη πλάτη μου.

Βαγγέλης Θεοδώρου
Καθηγητής Πληροφορικής

Δεν υπάρχουν σχόλια: