Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011

Επιτέλους να δοθεί απάντηση!

Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΑΖΟΚΙΤΣΙΟΥ Προέδρου της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων
 Εδώ και τρεις περίπου μήνες γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες ενός καταιγισμού ανακοινώσεων, εγκυκλίων, επιστολών και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας ώστε να μας πείσει για τις παιδαγωγικές προθέσεις του, βάζοντας λουκέτο σε σχολεία και μάλιστα για το καλό των μαθητών μας.Σε όλα όσα έχουν συμβεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς προστίθεται τώρα το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις των σχολείων για να εμπεδώσουμε όλοι μας το πραγματικό νόημα του συνθήματος “πρώτα ο μαθητής”.Για παιδαγωγικούς λοιπόν λόγους:
-Οι μαθητές μας θα ξυπνούν από τα άγρια χαράματα διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα, σπαταλώντας το χρόνο τους σε δρομολόγια θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλειά τους.
-Θα αισθάνονται ευτυχείς που θα βρίσκονται σε αίθουσες 30 μαθητών…
-Οι γονείς θα βλέπουν τα παιδιά τους να ταλαιπωρούνται καθημερινά εξαιτίας της οικονομικής τους κατάστασης μη έχοντας δυνατότητα μετεγκατάστασης ή μη θέλοντας να εγκαταλείψουν τα χωριά τους και τα μέρη που επέλεξαν να ζήσουν.
-Θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή και σε μερικά χρόνια μελέτες θα αποδεικνύουν αυτό που σήμερα φαντάζει βέβαιο.
-Τα χωριά θα ερημώσουν και οι πόλεις θα ασφυκτιούν. Όμως θα σχηματίζονται επιτροπές για δαπάνη κονδυλίων ώστε να μελετήσουν το παράδοξο…
Όμως οι έρευνες (Barker και Gump, «Τάσεις στην σχολική αρχιτεκτονική », « Περιβαλλοντική ψυχολογία » κ.α.) δείχνουν ότι:
* Τα μικρά σχολεία προσφέρουν στους μαθητές περισσότερες δυνατότητες για ουσιαστική συμμετοχή. Ειδικότερα η συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες, η ικανοποίηση του μαθητή, το ενδιαφέρον του για την κοινότητα βρέθηκαν να είναι αυξημένα στα μικρά σχολεία σε σχέση με τα “πολυδύναμα” σχολικά κέντρα. Στα μικρά σχολεία οι μαθητές συμβαίνει να γνωρίζουν τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους πολύ καλύτερα, με αποτέλεσμα να εμπλουτίζονται σε βάθος οι σχέσεις τους. Ακόμα δεν βιώνουν την ανωνυμία και αυτό έχει διαπιστωθεί ότι περιορίζει την αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά.
* Τα μεγάλα σχολεία έχουν περισσότερες βοηθητικές εγκαταστάσεις αλλά τελικά μόνο ένας μικρός αριθμός μαθητών εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες αυτές, ενώ οι περισσότεροι εξελίσσονται σε παθητικούς παρατηρητές.
Επίσης υπάρχει δυσκολία στην εποπτεία των μαθητών, και επίπτωση στο βαθμό συμμετοχής για τον λόγο ότι σε κάθε μαθητή αντιστοιχεί μικρότερος χώρος από αυτόν που θεωρείται κανονικός σύμφωνα με διεθνή πρότυπα.Η μεγάλη πυκνότητα στην τάξη συμβάλλει στην αύξηση της επιθετικότητας, της άσκοπης συμπεριφοράς και της αύξησης της περιθωριοποίησης μεγάλου αριθμού μαθητών.Αντίθετα ο επαρκής χώρος αυξάνει τη συνεργατικότητα, τη δημιουργική απασχόληση και τη συμμετοχή.Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει:
* Να μην προβεί στο κλείσιμο ή συγχώνευση καμίας σχολικής μονάδας ορεινών και παραμεθόριων περιοχών, κατηγορία στην οποία ανήκει ο νομός μας.
* Να σεβαστεί τις διεθνείς προδιαγραφές και να μην αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη.
Η σχολική κοινότητα του νομού μας βρίσκεται σε αναστάτωση. Απαιτούμαι από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του νομού μας να πάρουν δημόσια θέση τώρα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

"""-Τα χωριά θα ερημώσουν και οι πόλεις θα ασφυκτιούν. Όμως θα σχηματίζονται επιτροπές για δαπάνη κονδυλίων ώστε να μελετήσουν το παράδοξο… """

Δεν υπάρχει κανενα παραδοξο.
Οταν ανοιγει σχολειο, σε λιγα χρονια ερημωνει το χωριο.
Οι νεοι δεν μαθαινουν γραμματα για να μεινουν στο χωριο.
Μαθαινουν γραμματα ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ απο το χωριο.
Αν θελουμε να μην ερημωσουν τα χωρια πρεπει να ανοιξουν κρατικες βιοτεχνιες που να μπορουν να εργαζονται οι χωρικοι οταν δεν εχουν αγροτικες ασχολιες.
Π.χ. Υφαντηρια, Ξυλουργεια, επεξεργασια δερματων, επεξεργασια ειδων χαρτιου κλπ.
Προφανως ειναι προτιμοτερο να παραγουν κατι απο το να ξυνονται στα καφενεια.
Αλλα για να γινουν αυτα, το πρωτο που πρεπει να γινει, ειναι να αλλαξει η τεμπελικη νοοτροπια των Ελληνων, μικρων και μεγαλων.
Δεν μας λειπουν σκολεια!!!
Ορεξη για δουλεια μας λειπει.