Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010

Στο υπουργικό συμβούλιο οι εκπαιδευτικές αλλαγές


Ποιες εκπαιδευτικές αλλαγές παρουσιάζει 
         η Άννα Διαμαντοπούλου 


   Εντός των επομένων ημερών έχει προγραμματισθεί να παρουσιαστούν στο υπουργικό συμβούλιο από την υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου οι αλλαγές που θα προωθηθούν σταδιακά από το 2010-2011 στην σχολική εκπαίδευση.

Ειδικότερα, οι αλλαγές στην υποχρεωτική εκπαίδευση, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών (από το 2011 και μετά), μείωση της ύλης και νέες μεθόδους διδασκαλίας με μεγάλη χρήση νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα θα γίνει προσπάθεια να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβρη τα πρώτα πιλοτικά νηπιαγωγεία και δημοτικά (από 100) ενώ η επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου στα γυμνάσια και τα λύκεια μετατοπίζεται χρονικά. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός του υπ. Παιδείας περιλαμβάνει:
- Σταδιακή αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος με επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες και έμφαση στις ξένες γλώσσες
- Μείωση της διδακτέας ύλης με στόχο, «η τσάντα να μένει στην τάξη». Η μείωση θα αφορά αρχικά τις θετικές επιστήμες - μαθηματικά, χημεία, φυσική, βιολογία.
- Σταδιακή αντικατάσταση του κλασικού «μαυροπίνακα» από τον διαδραστικό πίνακα και δημιουργία της «ψηφιακής τάξης». Μεγαλύτερη αξιοποίηση του ιντερνετ και σύνδεσή του με το σχολικό βιβλίο.
- Δημιουργία νέου πλαισίου αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης κάθε εκπαιδευτικής μονάδας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
- Σχεδιασμός του «Πιστοποιητικού Εκπαιδευτικής Επάρκειας» χωρίς το οποίο οι εκπαιδευτικοί δεν θα συμμετέχουν στον ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, θα παρουσιαστούν τα σχέδια για το νέο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών, καθώς και τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και τη διαχείριση του επαγγελματικού βίου των εκπαιδευτικών
Ένα δεύτερο «πακέτο» αλλαγών που θα παρουσιαστούν στο Υπουργικό Συμβούλιο αφορά στο σύστημα προσλήψεων, υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών κ.ά. για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί ήδη η δημόσια διαβούλευση την προηγούμενη περίοδο. Αυτές περιλαμβάνουν:

* Οι προσλήψεις θα γίνονται μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Οι πίνακες θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται από τον ερχόμενο Ιούνιο, αλλά θα υπάρξει μικρή μεταβατική περίοδος για τους εγγεγραμμένους. Τη σχολική χρονιά 2010/11 οι προσλήψεις θα γίνουν με τον ισχύοντα νόμο, ενώ στο νέο σύστημα -που θα εφαρμοστεί με τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ- θα συνυπολογίζεται και η προϋπηρεσία (με βασική προϋπόθεση, πάντα, την επιτυχία στον ΑΣΕΠ). Ωστόσο όπως ήδη είναι γνωστό φέτος θα διοριστούν περίπου οι μισοί εκπαιδευτικοί από όσους προβλέπονταν να διοριστούν με την ισχύουσα νομοθεσία ενώ οι άλλοι μισοί θα διοριστούν τη σχολική χρονιά 2011/12
*Νέο σύστημα μεταθέσεων – αποσπάσεων με μείωση του αριθμού τους και αλλαγή στη μοριοδότηση.
Ένα τρίτο «πακέτο» αλλαγών αφορά στα κριτήρια για την επιλογή των προϊσταμένων και των διευθυντών, δηλαδή, των στελεχών της σχολικής εκπαίδευσης. Η Άννα Διαμαντοπούλου θα παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο για την επιλογή το οποίο, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, θα «μπει σε κίνηση» λίγο πριν το τέλος της θητείας των σημερινών προϊσταμένων.
Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες
Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί να ασχοληθεί με τα υπαρκτά προβλήματα του κλάδου, προωθεί τη θεσμοθέτηση νέου συστήματος προσλήψεων που στην ουσία οδηγεί δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομισθίους εκτός εκπαίδευσης». Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών α) στο θέμα των διορισμών των εκπαιδευτικών δεν λαμβάνεται υπόψη η παρούσα κατάσταση με τους πάνω από 36.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στους πίνακες προϋπηρεσίας, αλλά και η εμπειρία που προέκυψε από την εφαρμογή των μέχρι σήμερα διαγωνισμών του ΑΣΕΠ στην εκπαίδευση και η αποτίμηση της αποτελεσματικότητάς τους και β) αντιμετωπίζονται αποσπασματικά κάποιες μόνο πλευρές του συνόλου των εργασιακών σχέσεων και των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών (και αυτές αρνητικά για τον κλάδο, π.χ. υποχρεωτική τριετής παραμονή στο σχολείο διορισμού), και έτσι μένουν ουσιαστικά εκτός ατζέντας τα μεγάλα εργασιακά προβλήματα που έχει δημιουργήσει στους εκπαιδευτικούς το ίδιο το σύστημα όλα αυτά τα χρόνια (διάθεση στο ΠΥΣΔΕ, τοποθετήσεις, πολύτεκνοι, ΙΔΑΧ, επιμόρφωση, ωράρια κ.λπ.).
Η ΟΛΜΕ παράλληλα επισημαίνει ότι «τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εκπαιδευτικών που αποσπώνται σε μη εκπαιδευτικές υπηρεσίες και οργανισμούς έχει διευρυνθεί απαράδεκτα. Αυτό προκαλεί διαδοχικές παρενέργειες σ’ όλο το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Κρίνουμε αναγκαίο τα κενά διοικητικού προσωπικού στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ, στις περιφερειακές υπηρεσίες, στα σχολεία κ.λπ. να καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς διοικητικών υπαλλήλων, καθώς και με εθελοντικές μετατάξεις εκπαιδευτικών. Για όσο ακόμη χρόνο θα υπάρχουν τα κενά αυτά, η ΟΛΜΕ δεν είναι καταρχήν αντίθετη με την κάλυψή τους με αποσπάσεις εκπαιδευτικών, οι οποίες θα πραγματοποιούνται έτσι, ώστε να εξασφαλίζεται κατά προτεραιότητα η εύρυθμη λειτουργία όλων των σχολείων από την 1η του Σεπτέμβρη»

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τρίτη, 02 Μαρτίου 2010
Αποκάλυψη ΣΟΚ για τον Έλληνα που μίλησε στον Παπανδρέου

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ troktiko

Ο Ελληνας πολιτης που ειπε του Παπανδρεου οτι θα του χαρισει το 14ο μισθο για την σωτηρια του κρατους, ειναι...

ΑΝΕΡΓΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Η ΠΑΣΚ – ΔΑΣΚΑΛΩΝ με περισσή «φαντασία» προτείνει τον αδιέξοδο δρόμο των επαναλαμβανόμενων πενθήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων
Ο πρόεδρος της δάσκαλος νομίζει ότι η επιβίωση του ταυτίζεται με τις αναγκαίες αλλαγές στην παιδεία. Είναι βαθιά νυχτωμένος
Αφού εκβίαζε για ποσοστώσεις και την προώθηση των ημετέρων του σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης συνεχίζει το θεάρεστο έργο του παραγοντίζοντας και προτείνοντας μέτρα «επαναστατικής γυμναστικής»
Η ΠΑΣΚ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ με περισσή «φαντασία» έχει εξαφανιστεί αφού έκανε «λάθος» και εξέλεξε πρόεδρο της ΔΑΚΕ στην ΟΛΜΕ.
Εκεί εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι η επιβίωση των θεσιθηρών στα υπηρεσιακά συμβούλια και η διατήρηση αιωνίως της καρέκλας στο συνδικάτο μαζί με τους «συντρόφους τους» της ανανεωτικής αριστεράς.
Από προτάσεις, φαντασία, τεκμηριωμένη επιστημονική άποψη ας μη μιλάμε.
Το ΚΕΜΕΤΕ [ Το επιστημονικό τμήμα τη ΟΛΜΕ]της ΟΛΜΕ είναι στελεχωμένο με συνδικαλιστικά διακομματικά κριτήρια συσχετισμών.
Και σαν να μην φτάνουν αυτά σε επίπεδο οργάνων της παράταξης αλλά και οτυ κινήματος για θέματα παιδείας οι γνωρίζοντες, οι επαρκείς, οι έχοντες φαντασία, προσφορά, επιστημονική επάρκεια μόνιμα στο περιθώριο
Και αυτά σε βάρος κάθε προσπάθειας για την αναβάθμιση της παιδείας.
Και σε όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του ΥΔΒΜΘ με την πολική – κομματική της ιδιότητα ανέχεται αυτή τη τακτική επειδή το επιβάλλει ο συσχετισμός του σταυρού [δεν έχει κανείς παρά να δει ποιοι συμβουλεύουν και έχουν στελεχώσει πολιτικά γραφεία του υπουργείου και ποια η διαχρονική διαδρομή τους και συνέπεια ( διαχρονικοί κολοτούμπες)
ΑΥΤΑ ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΧΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΟΣΑ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΚΤΥΑΚΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΣΕΙΑΣ
[σοφία ΠΑΣΟΚ]