Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2011

Ψαλιδίζουν τις ξένες γλώσσες!

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ,

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ: Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΑΝ ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΓΑΛΛΙΚΑ Ή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Την αντίδραση των καθηγητών, που απέκλεισαν χθες το υπουργείο Παιδείας, προκάλεσε η απόφαση για το διαχωρισμό των Δημοτικών και των Γυμνασίων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα

Έκοψαν... τη γλώσσα από χιλιάδες μαθητές. Σε γλωσσικά γκέτο , γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα, μετατρέπει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τα δημοτικά και γυμνάσια της χώρας. Οι μαθητές από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο υποβάλλονται σε καταναγκαστική διδασκαλία της ξένης γλώσσας που θα επιλέξει η πλειοψηφία, αποκλειστικά μεταξύ Γαλλικών και Γερμανικών, χωρίς καμία πρόνοια για τα παιδιά που τα προηγούμενα χρόνια διδάχθηκαν τη γλώσσα την οποία η πλειοψηφία απορρίπτει την επόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση (Φ.12 518 61284 Π ) που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου, από την ερχόμενη σχολική χρονιά 2011 12 η δεύτερη ξένη γλώσσα που θα διδάσκεται στα δημοτικά (εξαθέσια και πάνω) θα είναι μόνο μία, γαλλική ή γερμανική .
Οι γονείς
Η επιλογή θα γίνεται με βάση τις δηλώσεις που καλούνται να καταθέσουν οι γονείς των παιδιών της Ε' και Στ' Δημοτικού μέχρι την άλλη Τετάρτη 8 Ιουνίου. Δεν θα έχει καμία σημασία ποια γλώσσα διδάχθηκαν φέτος οι μαθητές στην Ε' Δημοτικού. Αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής που φέτος τελειώνει την Ε' τάξη με δεύτερη ξένη γλώσσα τα Γαλλικά, θα υποχρεωθεί να διδαχθεί στη Στ' τάξη Γερμανικά, εάν η πλειοψηφία των γονέων τα δηλώσει ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Και αντιστρόφως.
Αξίζει να καταγραφεί εδώ ότι στα δημοτικά της Βόρειας Ελλάδας επικρατούν τα γερμανικά, ενώ στο Νότο τα γαλλικά. Το αλαλούμ θα συνεχιστεί στο γυμνάσιο, όπου ο μαθητής που διδάχθηκε στην Ε' Δημοτικού Γαλλικά και στη Στ' τάξη Γερμανικά, μπορεί να υποχρεωθεί στην Α' Γυμνασίου να ξαναθυμηθεί τα Γαλλικά. Ασφαλείς πληροφορίες του Ε.Τ. αναφέρουν ότι είναι ήδη έτοιμη και θα εκδοθεί εντός των ημερών πανομοιότυπη Υπουργική Απόφαση και για τα γυμνάσια. Βεβαίως, υπό αυτές τις προϋποθέσεις καταρρέουν οι πανηγυρικές εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για πιστοποίηση της ξένης γλώσσας πριν από το Λύκειο. Η μοναδική μέριμνα που λαμβάνει το υπουργείο Παιδείας είναι για τη βαθμολόγηση των άτυχων μαθητών που θα βρεθούν στα στενά των δύο γλωσσών.
Όπως αναφέρει η Υπουργική Απόφαση, η αξιολόγηση των μαθητών της Στ' τάξης που διδάχθηκαν φέτος δεύτερη ξένη γλώσσα διαφορετική από αυτήν που θα επιλεγεί, μπορούν, εφόσον το δηλώσουν οι γονείς τους, να μην αξιολογηθούν, αλλά υποχρεωτικά θα παρακολουθούν τη διδασκαλία του μαθήματος .
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας αναγκάζει τα παιδιά είτε να αλλάξουν μάθημα είτε να αλλάξουν  σχολείο
Η αιφνιδιαστική απόφαση ανατρέπει το θεσμικό πλαίσιο για τη χωροταξική κατανομή των μαθητών. Μέχρι τώρα οι μαθητές κατανέμονται στα σχολεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους. Η απόφαση της κ. Χριστοφιλοπούλου εξωθεί τους γονείς είτε να μετακινήσουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία, όπου θα διασφαλίσουν τη συνέχεια της γλωσσικής εκπαίδευσής τους, είτε στην ιδιωτική αγορά. Η τελευταία επιλογή είναι πλέον απαγορευτική για ευρύτατες ομάδες του πληθυσμού. Όπως προκύπτει, τα Ισπανικά και τα Ιταλικά εξαφανίζονται από το χάρτη της ελληνικής εκπαίδευσης.
Τα πράγματα χειροτερεύουν στο λύκειο, καθώς από το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας που ανακοινώθηκε τον περασμένο Απρίλιο για το νέο μοντέλο το οποίο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το Σεπτέμβριο στην Α' Λυκείου, απουσιάζει εντελώς η δεύτερη ξένη γλώσσα. Υπενθυμίζεται ότι η κ. Άννα Διαμαντοπούλου ήταν εκείνη που από το βήμα της επιτρόπου της Ε.Ε. είχε προτείνει τη διδασκαλία της Αγγλικής ως πρώτης γλώσσας στην ελληνική εκπαίδευση.
Η γνώση ξένων γλωσσών είναι μία από τις 8 δεξιότητες που οι χώρες μέλη της Ε.Ε. οφείλουν να καλλιεργήσουν στα εκπαιδευτικά τους συστήματα κατ' επιταγή των κοινοτικών συνθηκών, οι οποίες έχουν υπογραφεί και από την Ελλάδα.
Των ανατρεπτικών εξελίξεων που δρομολογήθηκαν στα δημοτικά και τα γυμνάσια προηγήθηκε έντονη φημολογία περί πλήρους κατάργησης της δεύτερης ξένης γλώσσας. Πληροφορίες ανέφεραν ότι το υπουργείο Παιδείας για καθαρά οικονομικούς λόγους σχεδίαζε να περιορίσει τη διδασκαλία του μαθήματος μόνο στα 800 δημοτικά του πιλοτικού προγράμματος. Τελικώς, επικράτησαν τα γλωσσικά γκέτο.
ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΩΛΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: