Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

Ανακοινώθηκαν και επίσημα τα μέτρα


Περικοπές 30% σε δώρα-επίδομα αδείας
αύξηση 2% στο ΦΠΑ - έκτακτη εισφορά


Περικοπή 30% στο δώρο του Πάσχα, στο επίδομα αδείας και στο δώρο των Χριστουγέννων για τους δημόσιους υπαλλήλους αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο και ανακοίνωσε επίσημα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Παράλληλα, το συνολικό «ψαλίδι» στα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων ανέρχεται στο 12%, ο ΦΠΑ ανεβαίνει κατά 2% ενώ αυξάνει επιπλέον ο φόρος στα καύσιμα και «παγώνουν» οι συντάξεις.

Επιπλέον, επιβάλλεται έκτακτη εισφορά 1% για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ που αποκτήθηκαν το 2010, ενώ για το 2010 σε αυτή την κατηγορία θα επιβληθεί φορολογικός συντελεστής 45%.

Οι μειώσεις κατά 30% σε δώρα Πάσχα, Χριστουγέννων και επίδομα αδείας θα ισχύσουν από φέτος και αντιστοιχούν στο 60% των μηνιαίων αποδοχών. Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί την Παρασκευή, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Οι νέες έκτακτες περικοπές σε επιδόματα- δώρα:

-Περικόπτονται 30% το δώρο Πάσχα, το επίδομα Αδείας και το Δώρο Χριστουγέννων. Οι περικοπές αφορούν μόνο το δημόσιο - εξαιρούνται οι συντάξεις.
– Περικόπτονται 12% τα επιδόματα και αποζημιώσεις των γενικών γραμματέων και όλων των υπαλλήλων σε δημόσιο, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, συμπεριλαμβανομένης της Βουλής, των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας και Πυροσβεστικού και Λιμενικου Σώματος
- Μειώνονται 12% τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρωθυπουργό, στον πρόεδρο της Βουλής σε υπουργούς και υφυπουργούς.
Οι νέες έκτακτες φορολογίες:
- Αυξάνονται οι συντελεστές ΦΠΑ από 19% σε 21%, από 10 σε 11% και από 4,5% σε 5%
- Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στα πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλης αξίας, σε αεροπλάνα, πλοία, είδη χρυσοχοίας και άλλα:

Αναλυτικότερα:

Για τα καινούργια αυτοκίνητα: φόρος 10% για εργοστασιακή τιμή από 17.000 έως 22.000 ευρώ, 20% από 22.000 εως 30.000 ευρώ και 30% για πάνω από 30.000 ευρώ. Για τα μεταχειρισμένα πολυτελή: 10% για εργοστασιακή τιμή από 10.000 ευρώ έως 13.000 ευρώ, 20% από 13.000 ευρώ έως 18.000 ευρώ και 30% για μεγαλύτερη των 18.000 ευρώ.
 Για όλα τα άλλα πολύτιμα αντικείμενα όπως δέρματαδιαμάντια, κοσμήματα από πολύτιμα μέταλλα, μαργαριτάρια, πλοία, σκάφη: φόρος 10%.
 Επιβάλλεται έκτακτη εισφορά 1% για όσους το 2009 δήλωσαν εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ
 Επιβάλλεται φορολογικός συντελεστής 45% για εσοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ. Θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2010.
Αυξάνεται λόγω αύξησης φόρου κατά 1,2 ευρώ η τιμή της φιάλης για τα αλκοολούχα ποτά ( ουίσκυ, βότκα κά) ενώ για το ούζο, το τσίπουρο και την τσικουδιά η αύξηση είναι 60 λεπτά και για τη μπύρα από 14 έως 27 λεπτά.
 Αυξάνεται από 6 έως 15 λεπτά η τιμή των τσιγάρων λόγω νέας αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης ( είχαν αυξηθεί πάλι τον Ιανουάριο από 19 λεπτά έως 34 λεπτά)
Αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στην αμόλυβδη, πετρέλαιο κίνησης. Η τιμή της αμόλυβδης θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο, και του πετρελαίου κίνησης κατά 3,6 λεπτά το λίτρο.
Επιβάλλεται ειδικός φόρος κατανάλωσης στην ηλεκτρική ενέργειαπου καταναλώνουν τα νοικοκυριά. Η επιβάρυνση θα είναι 9,7 ευρώ το τετράμηνο για μια μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος 1.770 κιλοβατώρες.
Καταργείται η απαλλαγή από τον ειδικό φόρο πετρελαίου κίνησης που είχε ως τώρα η ΔΕΗ. Αρα έρχονται αυξήσεις τιμολογίων από ΔΕΗ.
Μειώνεται 10% η επιχορήγηση από κρατικό προυπολογισμό για τα ταμεία ΟΑΠ – ΔΕΗ και ΤΑΠ – ΟΤΕ. Καλούνταιοι διοικήσεις των εν λόγω ταμείων να αποφασίσουν εντός 15 ημερών σε αναπροσαρμογή των παροχών των ασφαλισμένων τους.
Μειώνεται κατά 500 εκατ ευρώ η εθνική συμμετοχή στο φετινό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Μειώνονται επίσης κατά 200 εκατ δαπάνες του ΠΔΕ για την Παιδεία και άλλα προγράμματα στον τομέα αυτό.
Αλλα μέτρα που είχαν ανακοινωθεί για την εισοδηματική πολιτική και περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή:
 Παγώνουν οι αυξήσεις μισθών στο δημόσιο για το 2010.
 Παγώνουν όλες οι προσλήψεις το 2010 με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν τους τομείς υγείας, παιδείας, ασφάλειας.
 Προσλήψεις στο δημόσιο με βάση τη σχέση μία αποχώρηση για κάθε 5 αποχωρήσεις από το 2011. Μειώνονται κατά 70% οι υφιστάμενες αποσπάσεις εκπαιδευτικώντο αργότερο μέχρι 31-08-2010. Ανακαλούνται αποσπάσεις ιατρικού, νοσηλευτικού προσωπικού και των σωμάτων ασφαλείας και του λιμενικού σε θέσεις που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντά τους μέχρι 31-04-2010.
Μειώνεται 20% το επίδομα των δικαστικών για ταχεία διεκπεραίωση των υποθέσεων
Μειώνονται 7% οι συνολικές αποδοχές των εργαζομένων σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που επιχορηγούνται από τον Προυπολογισμό ή είναι Δημόσιες Επιχειρήσεις με εξαίρεση όσες είναι στο χρηματιστήριο και το δημόσιο ελέγχει κάτω του 50% του μετοχικού τους κεφαλαίου.
 Μειώνονται 50% οι αμοιβές των επικεφαλής και μελών ΔΣ σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου.
 Τίθεται χαμηλότερο όριο στις 5.981 ( το επίπεδο των αποδοχών του γγ υπουργείου ) στις συνολικές αποδοχές που μπορεί να πάρει κάποιος δημόσιος υπάλληλος ( πλήν των οικογενειακών παροχών και επιδομάτων αδείας και εορτών).
 Περιορίζεται κατά 30% το ανώτατο όριο των υπερωριών στο δημόσιο, στα ΝΠΔΔ, στους ΟΤΑ.
Αντιδράσεις
Ο λαός θα ανταποκριθεί όταν πειστεί για την αναγκαιότητα των μέτρων, υπογράμμισε ο κ. Παπούλιας, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό, κατά τη διάρκεια της οποίας ενημερώθηκε για τα μέτρα.

«Πήραμε τις αναγκαίες αποφάσεις για να ανασάνουμε, για να βγει η χώρα από τη δίνη των κερδοσκόπων και της δυσφήμησης», τόνισε ο πρωθυπουργός μετά την ενημέρωση του Προέδρου της Δημοκρατίας για το νέο πακέτο μέτρων.
Ο κ. Παπανδρέου έκανε επιπλέον λόγο για την αναγκαιότητα της λήψης των αποφάσεων. Δεν ήταν ......................................................................................................................................................

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Στο υπουργικό συμβούλιο οι εκπαιδευτικές αλλαγές


Ποιες εκπαιδευτικές αλλαγές παρουσιάζει 
         η Άννα Διαμαντοπούλου 


   Εντός των επομένων ημερών έχει προγραμματισθεί να παρουσιαστούν στο υπουργικό συμβούλιο από την υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου οι αλλαγές που θα προωθηθούν σταδιακά από το 2010-2011 στην σχολική εκπαίδευση.

Ειδικότερα, οι αλλαγές στην υποχρεωτική εκπαίδευση, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών (από το 2011 και μετά), μείωση της ύλης και νέες μεθόδους διδασκαλίας με μεγάλη χρήση νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα θα γίνει προσπάθεια να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβρη τα πρώτα πιλοτικά νηπιαγωγεία και δημοτικά (από 100) ενώ η επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου στα γυμνάσια και τα λύκεια μετατοπίζεται χρονικά. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός του υπ. Παιδείας περιλαμβάνει:
- Σταδιακή αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος με επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες και έμφαση στις ξένες γλώσσες
- Μείωση της διδακτέας ύλης με στόχο, «η τσάντα να μένει στην τάξη». Η μείωση θα αφορά αρχικά τις θετικές επιστήμες - μαθηματικά, χημεία, φυσική, βιολογία.
- Σταδιακή αντικατάσταση του κλασικού «μαυροπίνακα» από τον διαδραστικό πίνακα και δημιουργία της «ψηφιακής τάξης». Μεγαλύτερη αξιοποίηση του ιντερνετ και σύνδεσή του με το σχολικό βιβλίο.
- Δημιουργία νέου πλαισίου αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης κάθε εκπαιδευτικής μονάδας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
- Σχεδιασμός του «Πιστοποιητικού Εκπαιδευτικής Επάρκειας» χωρίς το οποίο οι εκπαιδευτικοί δεν θα συμμετέχουν στον ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, θα παρουσιαστούν τα σχέδια για το νέο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών, καθώς και τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και τη διαχείριση του επαγγελματικού βίου των εκπαιδευτικών
Ένα δεύτερο «πακέτο» αλλαγών που θα παρουσιαστούν στο Υπουργικό Συμβούλιο αφορά στο σύστημα προσλήψεων, υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών κ.ά. για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί ήδη η δημόσια διαβούλευση την προηγούμενη περίοδο. Αυτές περιλαμβάνουν:

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010

Απεργούν οι καθηγητές στις 15 Μαρτίου




Ρεπορτάζ:esos.gr

Tη μετάθεση της   προγραμματισμένης  για της 8 Μαρτίου  24ωρης απεργίας , για τις 15 Μαρτίου αποφάσισε το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Η ΟΛΜΕ με επιστολή της καλεί  την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει  24ωρη απεργία στην ανωτέρω ημερομηνία, ώστε η απεργία να αποκτήσει πανδημοσιοϋπαλληλικό χαρακτήρα.
Σε διαφορετική περίπτωση το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα προχωρήσει σε συντονισμό της δράσης του με το Δ.Σ της ΔΟΕ και με Ομοσπονδίες του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα

Σχολή Στελεχών Εκπαίδευσης προτείνει η ΟΛΜΕ



Ρεπορτάζ:esos.gr

Πρόταση για τη  δημιουργία Σχολής Στελεχών Εκπαίδευσης αποφάσισε΄η ΟΛΜΕ  να προτείνει στο υπ. Παιδείας . Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία , από τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ.
Οι δύο παρατάξεις αποφάσισαν επίσης την αφαίρεση από τη νέα τους πρόταση προς το υπ. Παιδείας μία από τις ψηφισμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ, αυτήν που αφορά την εκλογή των υποδιευθυντών από το Σύλλογο Διδασκόντων.
Οι δύο αυτές αποφάσεις προκάλεσαν την αντίδραση των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ Ελ. Ζωγραφάκη και Θ. Κοτσιφάκη , οι οποίοιεξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Απαράδεκτες θέσεις υιοθέτησε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, με τις ψήφους των μελών του που ανήκουν στην ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ, στη συζήτηση για τη διαμόρφωση των προτάσεων που θα καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 25-2-2010, όπου συζητήθηκε το σχετικό θέμα, οι παραπάνω παρατάξεις ψήφισαν πρόταση για δημιουργία Σχολής Στελεχών Εκπαίδευσης. Η πρόταση αυτή είναι σίγουρο πως θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας συγκεκριμένης κλειστής κάστας στελεχών εκπαίδευσης, αφού προϋπόθεση για να συμμετάσχει κάποιος στην επιλογή θα είναι η επιτυχής φοίτηση στη σχολή αυτή. Οι κίνδυνοι από την εφαρμογή αυτής της πρότασης είναι φανεροί, αν αναλογιστεί κανείς επιπλέον ότι στην ουσία εκχωρείται στο κυβερνών κάθε φορά κόμμα το αποκλειστικό δικαίωμα να ορίζει ποιοι και με ποιες διαδικασίες θα εγγράφονται στη Σχολή Στελεχών, ποιο θα είναι το πρόγραμμα σπουδών, αλλά και ποιοι και με ποιες διαδικασίες θα αποφοιτούν ή δεν θα αποφοιτούν από τη Σχολή αυτή.
Μια τέτοια πρόταση έρχεται σαφώς σε αντίθεση με την εκφρασμένη θέση του κλάδου μας για διαφανείς, δημοκρατικές, αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες επιλογής, καθώς και με τη πάγια θέση του κλάδου μας για στελέχη με θητεία, αφού στην πράξη θα οδηγήσει σε μόνιμα στελέχη.
Επίσης, σε μια εποχή στην οποία η εκπαιδευτική πολιτική επιβάλλει στα εκπαιδευτικά ιδρύματα να λειτουργούν στη λογική της αγοράς, είναι σίγουρο πως τόσο τα κριτήρια επιλογής όσο και η εκπαίδευση που θα παρέχεται στη σχολή αυτή θα είναι προσανατολισμένα στην αντίληψη του στελέχους-μάνατζερ.
Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό.
ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν να συμπεριληφθεί στο σχετικό κείμενο η πρότασή μας για συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στη διαδικασία της επιλογής διευθυντών σχολείων (με τη έκφραση της γνώμης τους για τους υποψήφιους), αλλά αφαίρεσαν από τη νέα τους πρόταση προς το Υπ. Παιδείας μία από τις ψηφισμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ, αυτήν που αφορά την εκλογή των υποδιευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων. Αυτό όχι μόνο είναι πίσω από τις ψηφισμένες μέχρι τώρα θέσεις της Ομοσπονδίας μας αλλά και πίσω ακόμα και από αυτό που ισχύει σήμερα, ότι δηλ. ότι ο σύλλογος εκφράζει τη γνώμη του για τους υποψηφίους!
Οι εκπρόσωποι των παρατάξεων αυτών αρνήθηκαν ακόμα και την πρότασή μας να τεθούν οι νέες αυτές προτάσεις της ΟΛΜΕ ως θέμα συζήτησης στις επόμενες Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και να αποφασίσει η ΓΣ των προέδρων.
Τελικά, οι ηγεσίες των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ δείχνουν με την πρακτική τους πως δεν έχουν καθόλου εμπιστοσύνη στους συναδέλφους και στους συλλόγους διδασκόντων, πράγμα που το εξέφρασαν με την ψήφο τους. Αυτό που τελικά ενδιαφέρει, στην ουσία, τις δυο αυτές παρατάξεις είναι να επιλέγονται οι εκλεκτοί των κομματικών τους μηχανισμών, γι’ αυτό και δίνουν άφεση αμαρτιών και χειροκροτούν τις επιλογές που γίνονται κάθε φορά, ανάλογα με το αν είναι το κόμμα που υποστηρίζουν στην κυβέρνηση. Αυτή είναι, δυστυχώς, η αλήθεια, που τη «γνωρίζουν και οι πέτρες» στην εκπαίδευση.

Καταγγέλλουμε στον κλάδο αυτή την τακτική και θα επιμείνουμε να πάρουν άμεσα θέση για το θέμα αυτό οι Γενικές Συνελεύσεις».

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010

Τα κυριακάτικα πρωτοσέλιδα 28-02-10 σε βίντεο...

ΗΠΑ: Απέλυσαν τους καθηγητές επειδή οι μαθητές έπαιρναν κακούς βαθμούς


ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΗ τιμωρήθηκαν οι 74 καθηγητές ενός σχολείου στην Πολιτεία Ρόουντ Άιλαντ των ΗΠΑ, για τις κακές επιδόσεις των μαθητών τους. Η σχετική απόφαση ελήφθη από την αρμόδια σχολική επιτροπή, η οποία έκανε σαφές στο διδακτικό προσωπικό του μοναδικού γυμνασίου στην κωμόπολη Σέντραλ Φαλς ότι με τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους, θα πρέπει να αναζητήσει αλλού δουλειά. Η σχολική επιτροπή έφτασε σε αυτό το ακραίο μέτρο με κριτήριο το γεγονός ότι λιγότεροι από τους μισούς μαθητές του σχολείου έχουν καταφέρει να πάρουν το απολυτήριό τους στα τέσσερα χρόνια, ενώ μόλις το 7% έχει στοιχειώδεις γνώσεις στα Μαθηματικά.

Η κόντρα

Προ της απόφασης, η σχολική επιθεωρήτρια Φράνσις Γκάλο είχε παρουσιάσει ένα πλάνο με το οποίο ζητούσε ουσιαστικά από τους καθηγητές να περνούν περισσότερο χρόνο με τους μαθητές τους στο σχολείο, αλλά και να παρακολουθούν σεμινάρια. Οι καθηγητές, από την πλευρά τους, ζήτησαν αποζημίωση για τις επιπλέον ώρες απασχόλησης. Το αποτέλεσμα ήταν η απόλυση:

«Ήταν η πιο δύσκολη απόφαση της ζωής μου, αλλά είμαι υποχρεωμένη να ακολουθώ τις ομοσπονδιακές οδηγίες», δήλωσε στην τοπική εφημερίδα «Ρrovidence Journal», η επιθεωρήτρια. Κατά της απόφασης κινούνται ήδη οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των καθηγητών, δηλώνοντας ότι θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.

Υπέρ της απόφασης τάχθηκε, πάντως, ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης Ομπάμα, Αρν Ντάνκαν: «Επέδειξαν θάρρος και πήραν τη σωστή απόφαση για τα παιδιά», δήλωσε για τα μέλη της σχολικής επιτροπής.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Το γερμανικό πρωτοσέλιδο


Κύριε διευθυντά:

Πήρα το θάρρος να σας στείλω το παρόν e-mail θέλοντας ευγενικά να σας ζητήσω να δημοσιεύσετε στο blog σας ένα άξιωσημείωτο άρθρο εάν είναι δυνατόν και θεωρείτε ότι είναι αντάξιο των προσδοκιών του ιστιολογίου σας . Σας αποστέλω λοιπόν σε ένα δεύτερο e-mail το άρθρο που βρήκα μετά από λεπτομερή αναζήτηση στο Internet καθώς και ένα άρθρο-σχολιασμό το οποίο έχω γράψει η ίδια πάνω στο θέμα το οποίο πραγματεύεται η φλέγουσα αυτή δημοσίευση. Με εκτίμηση η μαθήτια Αλεξίου Πηνελόπη


Επιστολή του Φ. Πετσάλνικου στον Γερμανό πρέσβη με αφορμή δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου

To πρωτοσέλιδο του γερμανικού περιοδικού Focus.Πρόσκληση για συνάντηση στον Γερμανό πρέσβη στην Αθήνα, απηύθυνε με επιστολή του ο πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος, ο οποίος πρόκειται να παραδώσει στο Γερμανό πρέσβη όλα τα "προσβλητικά" για την χώρα μας δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου και θα διαμαρτυρηθεί για τα ρεπορτάζ των γερμανικών ΜΜΕ, τα οποία "κάθε άλλο παρά αντικειμενικά χαρακτηρίζονται, ενώ συχνά βρίθουν ανακριβειών και ψευδών πληροφοριών".

Επιπλέον, ο πρόεδρος της Βουλής απέστειλε επιστολή και στο γερμανικό περιοδικό Stern με την οποία διαμαρτύρεται έντονα για άρθρο του της 18ης Φεβρουαρίου, το οποίο, όπως σημειώνει, "υπερβαίνει κάθε όριο". Απαντώντας ο κ. Πετσάλνικος προς τον συγγραφέα του άρθρου σημειώνει -μεταξύ άλλων- ότι είναι ανακριβές ότι από το 1981 οι Έλληνες μόνον εκταμίευαν και δαπανούν συνεχώς ενώ οι Γερμανοί χρηματοδοτούν μόνο. Παράλληλα, επισημαίνει ότι από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας έλαβε 60 δισ. το 1990-2005 για την διαρθρωτική ανάπτυξη των περιοχών της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.

Στο ίδιο άρθρο ο πρόεδρος της Βουλής υπενθυμίζει τη διάσωση εκ μέρους των Γερμανών, των τραπεζών τους, ενώ ο κ. Πετσάλνικος αναρωτιέται "ποιος προκάλεσε την τραπεζική αυτή κρίση που αστραπιαία μετεξελίχθηκε σε παγκόσμια οικονομική κρίση" και προσθέτει: "Σίγουρα όχι εμείς οι Έλληνες".

Να σημειωθεί ότι το γερμανικό περιοδικό Focus κάνει λόγο για "απατεώνες στην ευρωοικογένεια" και έχει στο εξώφυλλό του την Αφροδίτη της Μήλου να κάνει άσεμνη χειρονομία.








Μια απάντηση προς το γερμανικό αισχρότατο δημοσίευμα

Οι τίμιοι Γερμανοί φορολογούμενοι, οι άνθρωποι αυτοί που είχαν τους "ένδοξους" ναζιστές και αιμοφιλείς προγόνους, είναι αυτοί που άφησαν "κληρονομιά" στον κόσμο 50.000.000 νεκρούς, 5 φορές την Ελλάδα (!!!) και άλλες τόσες οικογένειες να θρηνούν τα αδικοχαμένα τους πρόσωπα.

Οι τίμιοι Γερμανοί φορολογούμενοι είναι αυτοί που δεν έδωσαν ούτε 1 λεπτό του ευρώ αποζημίωση για τις τόσες καταστροφές που προκάλεσαν στη γη μας, για τον πόνο που έσπειραν στις ελληνικές οικογένειες.

Η siemens των "τίμιων" γερμανών φορολογουμένων είναι αυτή που λάδωσε μέχρι και τις πέτρες στην Ελλάδα και σε πολλές ακόμα χώρες όπως και ένας καταιγισμός από ανάλογες άλλες γερμανικές εταιρείες που χρησιμοποιούν παρόμοιες πρακτικές προκειμένου να κάνουν την δουλίτσα τους.

Είναι αυτοί λοιπόν , οι οποίοι μας αποκαλούν ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ και αυτοαποκαλούνται τίμιοι. Μιλάνε για ηθική όταν δεν γνωρίζουν ΚΑΝ ποιος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος είχε θέσει τον όρο αυτό, μιλάνε για ΕΥΡΩ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ όταν αυτοί κάποτε είχαν ξεκληρίσει ένα τρομερό νούμερο οικογενειών της Ευρώπης! Έχουν το θράσος λοιπόν να εξαπολύουν πυρά εναντίον μας όταν ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΡΑΞΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΥΠΟ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ




Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ!

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΛΕΞΙΟΥ


Την έξοδο στον κ. Πανάρετο δείχνει το Μαξίμου

Ρεπορτάζ:esos.gr

Tην πολιτική στο υπ. Παιδείας την εφαρμόζει και την οριοθετεί η υπουργός Παιδείας Aννα Διαμαντοπούλου και δεν μπορεί να επικαλείται κανείς τον Πρωθυπουργό για προσωπικές του σκέψεις.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής , εντείνοντας τις φήμες ότι ο υφ. Παιδείας βρίσκεται υπό παραίτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μπορούσατε να μας αποσαφηνίσετε λίγο τα ζητήματα του υπουργείου Παιδείας και αν υπάρχει διχογνωμία μεταξύ της υπουργού και του κ. Πανάρετου σε ζητήματα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο;



ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ:
Πρώτα απ` όλα, να πούμε ότι στο υπουργείο Παιδείας γίνεται μια πολύ σημαντική δουλειά. Μια δουλειά που έχει να κάνει με το νέο σχολείο, με το νέο πανεπιστήμιο. Σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται μια πολύ σοβαρή επεξεργασία όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων. Γιατί εμάς δεν μας ενδιαφέρει απλώς να διαχειριστούμε την Παιδεία, την οποία θεωρούμε το μεγαλύτερο πλούτο που μπορεί να έχει μια χώρα. Εμάς, μας ενδιαφέρει να δώσουμε ένα διαφορετικό σχολείο με διαφορετική εκπαίδευση και αυτό θα κάνουμε στο τέλος. Από εκεί και πέρα, αυτό που γράφθηκε στο blog του κ. Πανάρετου -προφανώς εκεί αναφέρεστε- είναι προσωπικές του ιδέες. Είναι γνωστό ότι την πολιτική σε ένα υπουργείο, την εφαρμόζει, την οριοθετεί και είναι υπεύθυνος ο εκάστοτε υπουργός, στην προκειμένη περίπτωση η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου. Σε αυτό το blog, έτσι όπως γράφθηκε, σαφώς και δεν αποτυπώνονται οι σκέψεις της κ. υπουργού, καθώς και του Πρωθυπουργού τον οποίο δεν μπορεί να επικαλείται κανείς.

O κ. Πανάρετος στον flash

• ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (υφυπουργός Παιδείας)

Για Παπανδρέου

Το δικό μου το κείμενο λέει, μέρος των σκέψεων που παραθέτω ήταν στη βάση της πρότασης για την αναθεώρηση του συντάγματος το ’95.

ΕΛΛΗ ΣΤΑΗ : Υπονοείτε ότι είναι σύμφωνος ο πρωθυπουργός

Όχι, δεν υπονοώ αυτό. Υπονοώ, το λέω ευθέως, ότι αυτή δεν είναι μία πρόταση όπως την παρουσιάζουν πολλοί σήμερα, ότι πήγε ο Πανάρετος στην Καλιφόρνια και γύρισε και ήρθε με ιδέες. Είναι μία πρόταση για την οποία είχε γίνει επεξεργασία και πολύ σημαντική επεξεργασία στο παρελθόν και τα όποια νεότερα στοιχεία αφορούν την όποια εμπειρία πήρα εγώ για την εξέλιξη που έχει.

Για Διαμαντοπούλου

Η αποτύπωση μιας θέσης ενός υπουργού ή υφυπουργού ο οποίος έχει μια αρμοδιότητα και διατυπώνει μια θέση πιστεύω και το πιστεύω έντονα, ότι είναι προτιμότερο να έχει όνομα και επώνυμο ώστε αυτός που τη διατυπώνει να έχει και την ευθύνη της άποψής του.

ΕΛΛΗ ΣΤΑΗ : Σωστά. Τώρα να σας κάνω και τη δύσκολη ερώτηση; Αυτή τη σκέψη σας την έχετε επικοινωνήσει πριν τη δημοσιοποιήσετε, με την υπουργό Παιδείας ή με τον πρωθυπουργό;

Κι εδώ είδα ότι ο τρόπος που παρουσιάζονται πράγματα δεν είναι ακριβής και αυτό μάλλον ενισχύει την άποψή μου ότι το να έχει κανείς γράψει ένα κείμενο με όνομα και επώνυμο είναι προτιμότερο.



Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

«Έμφραγμα» στο Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων





Πηγή: alfavita.gr


«Έμφραγμα» στο Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) - 300 ασφαλισμένοι απεβίωσαν χωρίς να λάβουν το εφάπαξ. - Οι εκκρεμείς αιτήσεις καταβολής εφάπαξ που δεν εξυπηρετούνται θα φτάσουν το 2010 τις 19.540 



ΩΡΑ μηδέν!
 
Στο χείλος του γκρεμού το ΤΠΔΥ

Περισσότερες από 18.000 αιτήσεις καταβολής εφάπαξ εκκρεμούν.

Εκτιμάται ότι τα επόμενα 10 χρόνια θα συνταξιοδοτηθούν 100.000 δημόσιοι υπάλληλοι.

Μέχρι το τέλος του έτους θα απαιτηθούν 1,6 δισ. ευρώ για την πληρωμή εφάπαξ.

Αν συνταξιοδοτηθούν ομαδικά 50.000 υπάλληλοι θα ανοίξει «μαύρη τρύπα» 2,2 δισ. ευρώ στο ΤΠΔΥ. Το ποσό θα φτάσει τα 3,5 δισ. ευρώ για 80.000 υπαλλήλους.

Το ΤΠΔΥ κατέχει 5 εκατ. μετρητά, μετοχές αξίας 20 εκατ. ευρώ, ομόλογα 15 εκατ. ευρώ και ένα δομημένο ομόλογο αξία 13 εκατ. ευρώ που σήμερα δεν ξεπερνά τα 8 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο 15ήμερο του Φεβρουαρίου έκαναν αίτηση για εφάπαξ 1.035 εργαζόμενοι. Στο έτος εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 15.000 από 11.000 πέρυσι.

«Έμφραγμα» στο Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) καθώς περισσότερες από 18 χιλιάδες είναι οι υποθέσεις που εκκρεμούν αναφορικά με την καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος, ενώ ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτημάτων που έχουν κατατεθεί φθάνει πλέον τα δύο χρόνια!

Την ίδια ώρα οι κυοφορούμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό δείχνουν να επιτείνουν το πρόβλημα, αφού ο ρυθμός κατάθεσης αιτήσεων είναι διαρκώς αυξανόμενος ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέσα στα επόμενα 10 χρόνια αναμένεται να εγκαταλείψουν το Δημόσιο τουλάχιστον 120 χιλιάδες υπάλληλοι.

«Βρισκόμαστε σε μια περίοδο αναστολής πληρωμών. Το επόμενο βήμα είναι η παύση πληρωμών» προειδοποίησε ο επιστημονικός συνεργάτης της ΙΝΕ - ΓΣΕΕ, Σ. Ρομπόλης, συμπληρώνοντας πως «είναι πιθανό το πρόβλημα αυτό να αποτελέσει τη φλόγα των κοινωνικών εκρήξεων στην Ελλάδα».

Η αιτία
Η έλλειψη χρημάτων, όπως όλα δείχνουν, αποτελεί τη βασική αιτία των καθυστερήσεων, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο μέχρι το τέλος του έτους, το ποσό που θα απαιτηθεί προκειμένου να

Κι όμως υπάρχει…

Γράφει ο Ευθύλογος
Οι εγκληματολόγοι υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει τέλειο έγκλημα.
Η ελληνική πραγματικότητα όμως σε μια επίδειξη παγκόσμιας - και ως συνήθως βλακώδους – πρωτοτυπίας, έρχεται να διαψεύσει την επιστήμη και να αποδείξει ότι το τέλειο έγκλημα όχι μόνον υπάρχει αλλά συντελείται διαχρονικά και κατ’ εξακολούθηση χωρίς ποτέ να βρεθεί ένοχος!
Άλλωστε η ηλίθια φράση «δεν είναι ώρα για απόδοση ευθυνών», που σημαίνει μετάθεση στις ελληνικές καλένδες, κάτι ισοδύναμο με απαλλαγή δηλαδή, μόνο στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ακούγεται τόσο συχνά. Πρόκειται για φράση – απότοκο της συναλλαγής που επικρατεί σε επίπεδο υπευθύνων και παρέχει άμεσα μεν την αναγκαία πίστωση χρόνου, έμμεσα δε την αθώωση.
Πολύ λογικό!! Πώς να αποδώσουμε ευθύνες και πως να καταδικάσουμε, αφού αύριο – μεθαύριο μπορεί να βρεθούμε εμείς στη θέση των τωρινών ενόχων; Αν όμως τους βγάλουμε «λάδι», έ! του κερατά, σύμφωνα με την .......

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

τα πρωτοσέλιδα της Κυριακής 21/02/10 σε βίντεo

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Tι χάνουν οι εκπαιδευτικοί

Αθήνα 16/2/10 ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Ρεπορτάζ:esos.gr
Για σημαντικές απώλειες των αποδοχών των εκπαιδευτικών . λόγω της μείωσης των επιδομάτων κάνει λόγο η ΟΛΜΕ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί:
α) θα έχουν ονομαστική μείωση του μισθού τους κατά 46 € (10% στα επιδόματα εξωδιδακτικής απασχόλησης και διδακτικής προετοιμασίας που είναι σήμερα 460,91 € συνολικά), συνολική ετήσια μείωση 553€
β) θα στερηθούν μια μεγάλη κατάκτηση των δίμηνων απεργιών του κλάδου (1988 και 1997), δηλ. της αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης (που και φέτος θα αυξανόταν σύμφωνα με τον επίσημο ετήσιο τιμάριθμο-1,2%, περίπου κατά 4,27 €), συνολική ετήσια μείωση 51 €.
γ) θα υποστούν όπως και όλοι οι εργαζόμενοι μια παραπέρα μείωση της αγοραστικής αξίας του εισοδήματός τους, και μάλιστα φέτος στην πιο ακραία της μορφή, μετά το πάγωμα μισθών που έγινε την περσινή χρονιά.
Οι επιπτώσεις των μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση
στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς

Εισοδηματική πολιτική
Από τις προεκλογικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού πως «χρήματα υπάρχουν» και «δεν θα υπάρξει πάγωμα μισθών, αλλά αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό» φτάσαμε στη μείωση των μισθών, στην κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, στην πιο σκληρή λιτότητα των τελευταίων δεκαετιών.
Συγκεκριμένα η κυβέρνηση ανακοίνωσε μεταξύ των άλλων ότι:
  • «Αναστέλλεται η χορήγηση αύξησης σε όλα τα μισθολόγια του δημοσίου, χορηγείται μόνο, η εισοδηματική ωρίμανση σε όσους τη δικαιούνται.
  • Αναστέλλεται η (τιμαριθμική) αναπροσαρμογή σε όσα επιδόματα προβλέπεται.
  • Τα επιδόματα και οι πρόσθετες αποζημιώσεις των δημοσίων υπαλλήλων μειώνονται κατά 10%.
  • Δεν μειώνονται το κίνητρο απόδοσης που λαμβάνουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως και τα επιδόματα μεταπτυχιακών σπουδών, η οικογενειακή παροχή και τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για όσους τα δικαιούνται».

Έτσι με βάση τα παραπάνω οι εκπαιδευτικοί:
α) θα έχουν ονομαστική μείωση του μισθού τους κατά 46 € (10% στα επιδόματα εξωδιδακτικής απασχόλησης και διδακτικής προετοιμασίας που είναι σήμερα 460,91 € συνολικά), συνολική ετήσια μείωση 553€
β) θα στερηθούν μια μεγάλη κατάκτηση των δίμηνων απεργιών του κλάδου (1988 και 1997), δηλ. της αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης (που και φέτος θα αυξανόταν σύμφωνα με τον επίσημο ετήσιο τιμάριθμο-1,2%, περίπου κατά 4,27 €), συνολική ετήσια μείωση 51 €. Αυτή η περικοπή είναι το θεσμικό «δωράκι» που επιφύλασσε η κυβέρνηση στους εκπαιδευτικούς, μιας και το εν λόγω επίδομα είναι το μοναδικό τιμαριθμοποιούμενο στο δημόσιο!
γ) θα υποστούν όπως και όλοι οι εργαζόμενοι μια παραπέρα μείωση της αγοραστικής αξίας του εισοδήματός τους, και μάλιστα φέτος στην πιο ακραία της μορφή, μετά το πάγωμα μισθών που έγινε την περσινή χρονιά.

Και επειδή η κυβέρνηση και ορισμένα ΜΜΕ μας παρουσιάζουν ως υψηλόμισθους, ο παρακάτω πίνακας είναι αποκαλυπτικός.

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

Για τους Συνδημότες μου : Παράταση των συζητήσεων για ΧΥΤΑ


Τα Γιάννενα θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα ο Υφυπουργός Εσωτερικών Γ. Ντόλιος για να αποκτήσει ιδίαν αντίληψη για τον ΧΥΤΑ του Ελληνικού.
Η σημερινή σύσκεψη στο Υπουργείο πραγματοποιήθηκε μετ' εμποδίων εξαιτίας έκτακτων συνθηκών. Ήταν προγραμματισμένη για τη 1 το μεσημέρι αλλά ξεκίνησε μετά τις 7 το απόγευμα,
καθώς ο κ. Ντόλιος βρισκότανε στον Έβρο που έχει κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω των πλημμύρων.
Έτσι η σύσκεψη ξεκίνησε καθυστερημένα, αλλά και δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί, γιατί περίπου μία ώρα μετά την έναρξη της όλοι οι βουλευτές κλήθηκαν εσπευσμένα στη Βουλή για τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας.
Πάντως από όσα πρόλαβαν να συζητηθούν στην περίπου μία ώρα που διήρκησε η συνάντηση, οι Δήμαρχοι Κατσανοχωρίων και Παμβώτιδας δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι. «Ο Υφ. Εσωτερικών μας είπε ότι αναζητείται μία λύση που θα ικανοποιεί και την πολιτεία και τους κατοίκους του Ελληνικού και πως θα επισκευθεί τον ΧΥΤΑ για να εξετάσει επί τόπου την κατάσταση», δήλωσε στο EpirusVoice ο Δήμαρχος Κατσανοχωρίων Βασίλης Χήτας.
Ποια λύση θα είναι αυτή; Το πιο πιθανό είναι να ανακοινωθεί μετά την επίσκεψη Ντόλιου στα Γιάννενα.
Να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη μετείχε και η ΓΓΠΗ και οι δύο βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ.κ. Αργύρης και Οικονόμου.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2010

Σαν σήμερα, Καθαροδευτέρα …

Γράφει ο Ευθύλογος

Ανάμνηση από την εποχή που δεν τύλιγαν τους μοιχούς σε μια κόλλα αναφοράς συνοδευόμενη (ενδεχομένως) και από μια αίτηση διαζυγίου, αλλά τους τσάκωνε το έτερον ήμισυ και τους τύλιγε σε ένα διπλόφαρδο σεντόνι ξεβράκωτους, καθότι έπρεπε να συλληφθούν «επ’ αυτοφώρω», που σημαίνει «κατά την τέλεση του εγκλήματος».
Δύσκολη δουλειά βέβαια που σπάνια γίνονταν μόνο από το απατημένο ήμισυ. (Να γιατί χρειάζονται οι φίλοι)
Άλλωστε έπρεπε να υπάρχουν μάρτυρες οι οποίοι συνήθως βοηθούσαν και για την συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσοτέρων «πειστηρίων του αδικήματος». Τα συνήθη πειστήρια ήταν οι φωτογραφίες.
Φωτογράφιζαν τα πάντα, όχι μόνο τους δράστες, που αν ήταν και χειμώνας έτρεμαν και από το φόβο και από το κρύο οι φουκαράδες –εν αδαμιαία περιβολή γαρ - μέχρι να εξασφαλιστούν και οι υπόλοιπες αποδείξεις, δηλαδή φωτογραφίες από κακοστρωμένα κρεβάτια ή από τα καθίσματα του αυτοκινήτου που βρίσκονταν σε θέση ακατάλληλη για ταξίδι αλλά κατάλληλη για περιπτύξεις, ή ρούχα χωρίς ανθρώπινο περιεχόμενο, ακόμη και φωτογραφίες από το κουτάκι των .......

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Αποβολή μαθήτριας λόγω... Facebook


Έδιωξαν μαθήτρια από σχολείο γιατί σχολίασε σε γκρουπ τη διευθύντρια!
ΤΑ ΝΕΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Κώνστας


«Ναι, κι εγώ μισώ τη διευθύντρια...», έτσι λεγόταν το γκρουπ που έφτιαξε στο Facebook και αναφερόταν στη διευθύντρια του σχολείου της, μια 14χρονη μαθήτρια του Γυμνασίου Χρυσοπηγής Χανίων. Το κορίτσι τιμωρήθηκε με οριστική αποβολή από το σχολείο λόγω... Facebook, όταν η διευθύντρια πληροφορήθηκε το γεγονός από μητέρα μαθητή.


Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που τιμωρείται μαθήτρια και αναγκάζεται να αλλάξει σχολείο εξαιτίας γκρουπ στον δημοφιλή ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης. Στο γκρουπ που είχε έφτιαξε η 14χρονη έγιναν μέλη περισσότερα από εκατό παιδιά και - όπως αναφερόταν- αιτία του «μίσους» προς την εκπαιδευτικό ήταν η αυστηρότητά της. «Δίνει συνέχεια αποβολές», έγραφαν. Μια μητέρα εντόπισε το γκρουπ και ενημέρωσε τη διευθύντρια. Προχθές Τρίτη ακολούθησε η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου και οι καθηγητές αποφάσισαν το παιδί «να αλλάξει σχολικό περιβάλλον». Αυτό προκάλεσε την αντίδραση των συμμαθητών της κοπέλας που έφτιαξαν γκρουπ στο Facebook με το θέμα: «Θέλουμε τη συμμαθήτριά μας πίσω στη Χρυσοπηγή». Περιγράφοντας το γκρουπ τους γράφουν: «Μια ομάδα για όλους εμάς που πιστεύουμε ότι η θέση της είναι στη Χρυσοπηγή και θεωρούμε απίστευτα άδικο τον λόγο που την απέβαλαν!» Παρά το γεγονός ότι η 14χρονη ζήτησε συγγνώμη από τη διευθύντρια, εν τούτοις- επιβεβαιώνοντας εμμέσως αυτό που έγραφε η μαθήτρια για τις αποβολές- η απόφαση του Συλλόγου των καθηγητών ήταν «αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος».

Αποστάσεις από τους καθηγητές

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων Νίκος Βεστάκης δήλωσε ότι «σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορεί κανείς να αλλάξει την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Η Διεύθυνση είναι υποχρεωμένη να εκτελέσει την απόφαση». Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Βασίλης Παπαστάμος δήλωσε πως «παρότι η ΕΛΜΕ δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα ποινολογίου μαθητών, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει το μεγάλο έλλειμμα και το κενό που υπάρχει στους εκπαιδευτικούς, όσον αφορά τη γνώση για τον ψηφιακό κόσμο και την ψηφιακή κοινωνία στην οποία ζούμε. Η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα έπρεπε, κατά την προσωπική μου γνώμη, να επιβληθεί και δεν θα δινόταν αν οι εκπαιδευτικοί είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας και χρησιμοποιούσαν τις νέες τεχνολογίες».

ΕΧΟΥΝ ΑΓΝΟΙΑ


«Η απόφαση αναδεικνύει το μεγάλο έλλειμμα και το κενό που υπάρχει στους εκπαιδευτικούς για
την ψηφιακή κοινωνία στην οποία ζούμε»

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Παιδεία και Πολιτισμός


Γράφει ο Ευθύλογος

Πάνε μέρες που διάβασα σε ανάρτηση του Βασίλη Χασιώτη μια φράση με την οποία συμφωνώ και η οποία στάθηκε αφορμή για τις γραμμές που ακολουθούν, έστω και με σημαντική καθυστέρηση.
Η φράση ήταν:
«οι χωρίς εκπαίδευση «χωριάτες» δεν στερούνταν παρόλα αυτά παιδείας, όπως και κάμποσοι «εκπαιδευμένοι» στερούνται παντελώς παιδείας…». (εδώ)
Πράγματι η εκπαίδευση δεν εξασφαλίζει κατ΄ ανάγκην και την Παιδεία, αλλά δυστυχώς ούτε και η Παιδεία οδηγεί υποχρεωτικά στον Πολιτισμό. [1]
Πολλοί άνθρωποι μάλιστα χρησιμοποιούν την όποια παιδεία τους, για να κρύψουν την έλλειψη πολιτισμού που τους διακρίνει. Δηλαδή μέσω της παιδείας συμπεριφέρονται «σαν πολιτισμένοι». Αυτό βέβαια σε κοινωνικό επίπεδο, όπου πλέον επικρατούν επιφανειακές σχέσεις, τις περισσότερες φορές αρκεί.
Κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες όμως, οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι, οι "σαν πολιτισμένοι", εξωτερικεύουν όλο τον πρωτογονισμό και τη βαρβαρότητα που μέσω της παιδείας, κάλυπταν επιμελώς. Και συνήθως αυτό συμβαίνει χωρίς να χάσουν ίχνος από την παιδεία τους!
Όλοι έχουμε υπόψη μας π.χ. κάποιους ...........
αξιωματικούς του Γ΄ Ράιχ οι οποίοι, ενώ απολάμβαναν τις εμπνευσμένες νότες του Wagner ή ενώ θαύμαζαν έναν Van Gogh, (και τα δυο προϋποθέτουν υψηλό επίπεδο αισθητικής παιδείας) την ίδια ακριβώς στιγμή υπέγραφαν εν ψυχρώ την διαταγή εκτέλεσης αιχμαλώτων, ή αποσπούσαν την ομολογία κρατουμένων βασανίζοντάς τους.
Βέβαια μπορεί κάποιος να επικαλεστεί τις συνθήκες του πολέμου που θέτουν τον πολιτισμό υπό διωγμόν.
Δυστυχώς αντίστοιχη έλλειψη πολιτισμού μπορούμε να διαπιστώσουμε και σε συνθήκες καθημερινότητας.
Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο, άτομα υψηλής παιδείας να συγκινούνται π.χ. από μια θεατρική

«Κονταίνουν» τα επιδόματα των εκπαιδευτικών


ρεπορτάζ:esos.gr
Μείωση των επιδομάτων των εκπαιδευτικών και όλων των δημοσίων υπαλλήλων κατά 10% μ εξαίρεση το κίνητρο απόδοσης, και δραστική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) που θα διοριστούν το επόμενο σχολικό έτος, προβλέπει η  εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης στο δημόσιο που ανακοίνωσε σήμερα ο υπ. Οικονομίας Γ. Παπακωνσταντίνου. Ειδικότερα:

Για τους υπαλλήλους του δημοσίου:
 Αναστέλλεται η χορήγηση αύξησης σε· όλα τα μισθολόγια του δημοσίου, αλλά χορηγείται η εισοδηματική ωρίμανση σε όσους τη δικαιούνται.
 Αναστέλλεται η (τιμαριθμική) αναπροσαρμογή σε όλα τα επιδόματα που προβλέπεται.·
 Τα επιδόματα και οι πρόσθετες αποζημιώσεις των δημοσίων υπαλλήλων μειώνονται κατά 10%.·
 Δεν μειώνονται το κίνητρο απόδοσης· που λαμβάνουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως και τα επιδόματα μεταπτυχιακών σπουδών, η οικογενειακή παροχή και τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για όσους τα δικαιούνται.
 Μειώνεται το όριο των υπερωριών κατά 30%.·
 Καταργείται η αμοιβή/αποζημίωση για· τους δημοσίους υπαλλήλους που συμμετέχουν σε

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ για την εκλογή της Περιφερειακής Διευθύντριας Ηπείρου κα Νόκα Φιλιώ

Η ανάθεση των καθηκόντων της Περιφερειακής Διευθύντριας Ηπείρου στην κα Νόκα Φιλιώ, συνοδεύτηκε από μια έντονη διαμάχη μεταξύ των στελεχών της ΠΑΣΚ για το αν και κατά πόσο ήταν αξιοκρατική η συγκεκριμένη επιλογή σε σχέση με κάποια άλλα στελέχη της ΠΑΣΚ για τα οποία υπήρχε η εκτίμηση ότι διέθεταν περισσότερα προσόντα.
Η ΔΑΚΕ δεν πρόκειται να μπει στον πειρασμό να σχολιάσει τη διαμάχη αυτή κι ούτε να πάρει θέση υπέρ της μιας ή της άλλης άποψης.
Η κα Νόκα, ως πρώην αιρετός σύμβουλος του ΠΥΣΔΕ και πρώην Διευθύντρια ενός σχολείου με ιδιαιτερότητες, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχει την εμπειρία αλλά και την γνώση των προβλημάτων της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μαθητών και ως εκ τούτου θα πορευθεί με ευαισθησία
και ανοιχτούς ορίζοντες μακριά από λογικές, νοοτροπίες και πρακτικές διαχωρισμών, αποκλεισμών και μεροληψίας.
Η παιδεία που νοσεί βαθιά, απαιτεί τομές και άρα συναίνεση και δεν αντέχει τέτοιου είδους μικρότητες που τελικά λειτουργούν ως τροχοπέδη στην κοινή προσπάθεια για την αναβάθμισή της.
Η ΔΑΚΕ ως υπεύθυνη παράταξη περιμένει να κρίνει τη νέα Περιφερειακή Διευθύντρια από το έργο της, τη συμπεριφορά της, τις προτάσεις της τα όποια λάθη και παραλήψεις της και όχι από τις πολιτικές της πεποιθήσεις.
Με το πνεύμα αυτό θέλουμε να της ευχηθούμε επιτυχία στο έργο της και να τη βεβαιώσουμε ότι θα στηρίξουμε τις όποιες επιλογές της όταν κινούνται στην παραπάνω θετική κατεύθυνση, αλλά θα είμαστε σκληροί στην κριτική μας όταν παρατηρήσουμε εκτροπές.

Όταν οι Γιαννιώτες στήνουν καυγά στο δάσος


Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2010
 Ένα καθημερινό επεισόδιο χθες το μεσημέρι στο δάσος του «Φρόντζου» φανερώνει τη νοοτροπία μας απέναντι στα ζητήματα που μας προκύπτουν. Κάποιος καταγγέλλεται ότι βασανίζει ατιμώρητος τα ζώα, άνθρωποι βασανίζουν με τη συμπεριφορά τους την αισθητική και αρμονία του τόπου και στο βάθος μια ανήμπορη, βαριεστημένη αστυνομία. Όλα αυτά σε μια πόλη χωρίς υποδομές και κυρίως με ξεχασμένους τους κανόνες και τον τρόπο επίλυσης των προβλημάτων της.


Πριν δύο εβδομάδες περίπου, περίοικοι στο δάσος του «Φρόντζου» κατήγγειλαν επωνύμως συμπολίτη μας για το βασανισμό ενός σκυλιού και μάλιστα τυφλού. Υπέβαλλαν επιπλέον μήνυση, αφού υποστηρίζουν ότι η επίθεση δεν είναι μεμονωμένη, μιας και ο συγκεκριμένος, ηλικιωμένος κύριος κατ’ επανάληψη χτυπάει τα αδέσποτα σκυλιά που συχνάζουν στον «Φρόντζο». Τον ενοχλούν στη βόλτα του.
Χθες το μεσημέρι στην «αφετηρία» της διαδρομής για πεζούς και δρομείς παίχτηκε η δεύτερη πράξη του «δράματος». Πρόκειται για ένα περιστατικό το οποίο συγκεντρώνει με ένα μοναδικό τρόπο τη νοοτροπία που επιδεικνύουμε σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας μας. Θα καταλάβετε αμέσως γιατί…

Καυγάς ανθρώπων
Γύρω στις 2 και μισή ένας περίοικος είδε και πάλι τον ηλικιωμένο να επιτίθεται σε έναν σκύλο που  έπινε νερό από ένα κουβά ακριβώς κάτω από τη βρύση. Ο περίοικος όμως έχασε την ψυχραιμία του. Ναι μεν κάλεσε αμέσως την αστυνομία, αλλά

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης

 Προτάσεις σχετικά με το σχέδιο νόμου για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης

Τι αλλάζει στους διορισμούς των εκπαιδευτικών

Του Χρήστου Κάτσικα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

Σε κατάσταση αναμονής βρίσκονται χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι σε κάποιον από τους καταλόγους προσλήψεων του Υπουργείου Παιδείας. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας που αφορούν αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών στη δημόσια Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση έχουν δημιουργήσει σφοδρές αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς φαίνεται ότι από τη σχολική χρονιά 2011/12 αλλάζουν τα δεδομένα.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά θα γίνουν με το ισχύον σήμερα σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι για το σχολικό έτος 2010/11 το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να διορίσει:
α) Τη δεύτερη φουρνιά των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (ποσοστό 60%). Με βάση τα στοιχεία από αυτή την κατηγορία θα διοριστούν συνολικά 2.536 εκπαιδευτικοί. (Από αυτούς οι 1060 είναι δάσκαλοι ωστόσο επειδή δεν υπάρχουν τόσοι θα μεταφερθούν 98 θέσεις στην επόμενη κατηγορία του 40%)
β) Από τον ενιαίο πίνακα (ποσοστό 40%) περίπου 1690 εκπαιδευτικούς.
γ) Περίπου 400 εκπαιδευτικούς (το 1/5 του συνόλου) από την κατηγορία εκείνη των εκπαιδευτικών που την 30.6.2008 είχε συμπληρώσει

Καλλικράτης και ... υπόγειες σκέψεις


Ως γνήσιος ΚΑΤΣΑΝΟΣ καταλαβαίνω τις σκέψεις εν όψει ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ
Σε άλλες περιοχές μπορεί να μη μένουνε οι σκεπτόμενοι μόνο στις ...επιθυμίες!!!

" Πληροφορίες τους Θελουν να είναι   σε διαφορετικούς ΔΗΜΟΥΣ"
1. Παμβώτιδα - Ανατολή - Μπάφρα
2. Περιφέρεια 
3. Τζουμέρκα ( Κατσάνοι - Πραμαντιώτες -Χουλιαράδες κ.τ.λ )
 

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ
Τριαντάφυλλος Σιούλης, Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε.

Ανέκαθεν η Παιδεία υπήρξε, για πολλούς και διαφόρους λόγους στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων και επιλογών, ως προς τον προσανατολισμό της, όλων των πολιτικών φορέων και τάσεων, σε όλες τις εποχές και σε όλο τον κόσμο. Θα πρέπει ωστόσο από την αρχή, εφόσον μιλάμε για Παιδεία, να κάνουμε έναν βασικό διαχωρισμό. Άλλο Παιδεία και άλλο Εκπαίδευση.
Παιδεία είναι η διαδικασία της αγωγής, η οποία με τη συστηματική και την ευκαιριακή απόκτηση γνώσεων και αξιών στοχεύει στην πνευματική, ηθική και κοινωνική ολοκλήρωση του ατόμου. Εκπαίδευση είναι η συστηματική διαδικασία μετάδοσης γνώσεων σε παιδαγωγικά κυρίως ιδρύματα με στόχο την ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ηθικών ικανοτήτων του ατόμου. Η ίδια αποτελεί θεμελιώδη κοινωνικό θεσμό και διακρίνεται σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση (Α. Δανασσής- Αφεντάκης).
Η πολύπλευρη μόρφωση και η σφαιρική καλλιέργεια του ανθρώπου συναποτελούν την έννοια της παιδείας. Εδώ εντάσσονται ο πολιτισμός, η παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα (τα οποία διαμορφώνουν συμπεριφορές που έχουν να κάνουν με την φιλανθρωπία, την φιλοξενία, τον σεβασμό και την αποδοχή του ξένου όπως είναι), η θρησκεία ενός λαού, η γλώσσα, η ιστορία, η τέχνη και η αρχιτεκτονική, όσα στοχεύουν τέλος πάντων στην καλλιέργεια της ταυτότητας, της ιδιοπροσωπίας, της ψυχής αυτού του λαού. Έχει να κάνει με μόρφωση, δηλαδή να δώσει έμπρακτα απάντηση στο ερώτημα, τι πολίτες θέλουμε, τι χαρακτήρες να μορφώσουμε και να δια-μορφώσουμε, γεγονός που αφορά την παιδεία αυτού του λαού, την ίδια την κοινωνία, την καθημερινότητά του, τη συνέχεια αυτού του τόπου κ.λπ. Η προσπάθεια εδώ είναι να δώσουμε κοινό όραμα, κοινές αξίες, κοινές ηθικές υποχρεώσεις, πορεία τέτοια που θα στοχεύει στο κοινό καλό.
Για ένα λαό λοιπόν που θέλει να κρατάει την αυτοσυνειδησία του, την ταυτότητά του, την ιδιοπροσωπία του, η παιδεία αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για να επιτευχθεί αυτό. Από την απάντηση στο ερώτημα: Τι πολίτες θέλουμε;

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Μια εκδρομή, μια ακόμη αφορμή για μια συζήτηση που πρέπει κάποτε να γίνει...

Γράφει ο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΦΤΕΡΗΣ - Χημικός

Ακόμη κι αν τα τελευταία χρόνια οι σχολικές εκδρομές τραβάνε πάνω τους (δικαιολογημένα ή όχι) μέρος της κριτικής που ασκείται ενάντια στο Δημόσιο Σχολείο, δεν παύουν να αποτελούν μια σημαντική πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μπορεί το γεγονός αυτό καμιά φορά να γίνεται δυσδιάκριτο καθώς εύκολα κρύβεται πίσω από τις «πολιτιστικές» επισκέψεις στα διάφορα σκυλάδικα ή αντίστοιχες καταστάσεις, όμως δεν είναι πάντα έτσι ή καλύτερα, μπορεί να είναι και αλλιώς.
Η όμορφη περιήγηση που οργάνωσαν οι καλοί συνάδελφοι Άννα και Σταύρος του Λυκείου Κατσικά, είναι ένα καλό παράδειγμα γι’αυτό.
Ο περίπατος των παιδιών μας της Β’ τάξης την περασμένη Πέμπτη ήταν κάτι παραπάνω από μια τουριστικού τύπου επίσκεψη στην παλιά πόλη των Γιαννίνων. Ήταν μια επαφή με την πραγματική καρδιά της πόλης, με ό,τι αξίζει σ’αυτήν, κι αυτό που έχει κάνει ακόμη και ξένους σαν εμένα να την αγαπήσουν σαν δικιά τους.
Στην Κουντουριώτη λοιπόν, στο Μώλο και στο Κάστρο, εκεί είναι που νιώσαμε την παρουσία ενός φαντάσματος που αποσύρθηκε οικειοθελώς μέχρι να το ανακαλύψουμε ξανά και να το δικαιώσουμε.
Μέσα στην ίδια την κοιλιά του κτήνους, της μεταμόρφωσης των Γιαννίνων σε μια τουριστική υπερπαραγωγή όπου ούτε λίγο ούτε πολύ τίποτε δεν αξίζει αν δεν μπορεί να μετατραπεί σε καφετέρια, η περιοχή αυτή προβάλλει μια εκπληκτική αντίσταση μέσα από τη δύναμη που της δίνουν οι ιστορικές της παρακαταθήκες: αυτές που αγγίξαμε στον εκπαιδευτικό μας περίπατο.
Η κλειδωμένη πόρτα της Συναγωγής ίσως φανερώνει μια καχυποψία, που κάποιοι πολύ μικροσκοπικοί συμπολίτες μας φροντίζουν να κρατήσουν ζωντανή με τις συνεχείς βεβηλώσεις του εβραϊκού νεκροταφείου. Όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Εδώ άνθησε, σε πλήρη αρμονία με τον υπόλοιπο χριστιανικό και μουσουλμανικό πληθυσμό, μια μυθική κοινότητα των ρωμανιωτών εβραίων. Μια κοινότητα που μοιράστηκε τον πολιτισμό της με την πόλη, που έδωσε πολλά όχι μόνο με τα οικονομικά επιφανέστερα μέλη της αλλά και με κείνα που βγήκαν στο βουνό για να εκπληρώσουν την προφητεία ενός από τα πιο άξια παιδιά τους, του ποιητή-αυτών-που-πρόκειται-να-έρθουν, του Γιοσέφ Ελιγιά.
Στον ίδιο χώρο, τα δυο μεγάλα τζαμιά τεντώνουν τους μιναρέδες τους σαν κεραίες για να αφουγκραστούν την ανάσα του Αλή, τα ανεκπλήρωτα σχέδιά του για μια μεγάλη πολιτεία. Βέβαια, κάποιοι συντοπίτες μας -κάπως ίδιοι με κείνους που εκτονώνουν την κατωτερότητά τους στα εβραϊκά μνήματα- φρόντισαν με φτηνιάρικες παρεμβάσεις να ξεριζώσουν πολλά από τα σημάδια του ισλαμικού στοιχείου, σε μια προσπάθεια ίσως να σβήσουν από την ιστορία της πόλης μας την παρουσία μιας ακόμη μεγάλης κοινότητας.
Όλα αυτά πλέχτηκαν στον ιστορικό αργαλειό των Γιαννίνων μαζί με το νήμα των Κομνηνών στην επίσκεψή μας στο Βυζαντινό Μουσείο. Ένα νήμα που ξετυλίχτηκε μπροστά μας και έφτασε μέχρι τη δουλειά των μαστόρων-αγιογράφων του Καπεσσόβου. Τούτες οι κληρονομιές, αν και με την πρώτη ματιά πιο «ελληνικές», δεν γλύτωσαν ούτε αυτές από τη μανία των νεοελλήνων μας, που βλέπει στην περιοχή που κάποτε ορθωνόταν η μητρόπολη του Δεσποτάτου ακόμη ένα «ωραίο μέρος για να πιείς τον καφέ σου».
Ο μεγάλος Ηλίας Πετρόπουλος έκανε κάποτε μια πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία μια πόλη σαν τα Γιάννινα είναι καταδικασμένη να πεθάνει όταν η λίμνη της γεμίσει... περιττώματα (δεν το είπε ακριβώς έτσι βέβαια!). Στην προχθεσινή μας εκδρομή είχαμε μια καλή ευκαιρία να αντιληφθούμε ότι η ψυχή μιας πόλης μπορεί να αντέξει ακόμη περισσότερο και ότι είναι τα μυαλά των κατοίκων της και όχι μόνο η λίμνη που πρέπει να μείνουν καθαρά. Η αντίσταση της παλιάς μας πόλης (ή μήπως της «μικρής μας πόλης», όπως θα έλεγε ο Δ. Χατζης) στον τουριστικό παροξυσμό που φαίνεται να γοητεύει πολλούς σύγχρονους Γιαννιώτες πηγάζει από το αδικαίωτο παράδειγμά της. Πηγάζει από την παράδοση μιας πραγματικά πολυπολιτισμικής κοινωνίας που προβάλλει τη ζωντανή εικόνα του παρελθόντος της στους χρόνους που έρχονται. Τα παλιά Γιάννινα, η πόλη της αρμονικής συνύπαρξης των τριών κοινοτήτων, στοιχειώνουν ακόμη το μίζερο παρόν μας του ρατσισμού, του αντισημιτισμού και της ισλαμοφοβίας. Η πόλη μας μπορεί φυσικά να γίνει το τουριστικό θεματικό πάρκο που κάποιοι ονειρεύονται. Μπορεί όμως, μαζί με όλους και όλες που από κάθε γωνιά του κόσμου επέλεξαν να στεριώσουν εδώ, να αποτελέσει ξανά μια πόλη «που να χωράει όλους τους κόσμους», μια πολυπολιτιστική φωτοβολίδα που θα φωτίσει τα ταλαιπωρημένα από τους εθνικισμούς Βαλκάνια. Διαλέγουμε και παίρνουμε...
Παπαθανάσης Λευτέρης, Χημικός

(Τις όμορφες φωτογραφίες από το Φετιχιέ Τζαμί και τη Συναγωγή, που συνοδεύουν το κείμενο, παραχώρησε ευγενικά η μαθήτρια Πηνελόπη Αλεξίου την οποία και ευχαριστώ θερμά!)





           Φετιχιέ Τζαμί




                                                                                                                             Συναγωγή